Week 3! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Week 3! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Week 3!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 Oktober 2015 | Australië, Glencoe

Hallo Lieve kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes,

Ten eerste, weer bedankt voor jullie reacties! Doet me goed, en leuk om te lezen!

Hier dan weer een nieuw verslag. Ik moet morgen nog werken en ben dan, als goed is, na 7 dagen werken 2 dagen vrij. Maar dat geeft niks want ik vermaak me prima! Het is nog niet helemaal zeker of ik vrij ben want het zijn drukke tijden hier. Deze week wordt er waarschijnlijk hier gemaaid.

Ik ben op mijn vorige 2 vrije dagen aan het rondtoeren geweest met mijn bolide. De eerste dag ben ik naar Mount Gambier geweest. Daar heb ik boodschappen gedaan en wat rond gesnuffeld daar. En ik ben niet eens verdwaald! Wow!
Ik had die dag een beetje een dip, had wat heimwee. De thuissituatie speelde hier ook in mee. Ik kan jullie zeggen, dat is niet altijd makkelijk! Het liefst ben ik dan gewoon lekker aan de gang zo dat je niet te veel na kan denken. Die dag was ik vrij dus had misschien te veel tijd van nadenken. ’s Avonds heb ik geskypet met het thuisfront. Dat was fijn maar ook lastig! Aan het eind van ons Skype gesprek ging het al beter.
De 2e vrije dag ben ik naar Millicent gereden. Ik heb daar wat rond gelopen en ben daarna naar Lake Bonney geweest. Dat is een groot meer dicht bij Harry in de buurt. Het was erg mooi daar. De foto’s bij mijn vorige verlag zijn bij dat lake.

Van de week ben ik 2 dagen bij Paul, de zoon van Harry, aan het werk geweest. Daar lag nog steeds gras los wat in de baal moest. Goed, ik mocht de eerste dag weer in de pickup harken. De 2e dag zou het giga warm worden. En ja, dat was het ook! 32 graden. Gelukkig mocht ik die dag in de trekker en had ik airco. Niet dat dat nou zo gezond is, maar met 32 graden ben je blij dat je dat hebt! ’s Avonds reed ik rond 8 uur terug, het wordt hier dan donker. Normaal kun je hier 100 -110 rijden over de weg. ’s Avonds rijd je hier maximaal 80. Die stomme kangoeroes die springen hier rond die tijd rond, en het maakt hun echt niet uit dat jij er aan komt met de auto. Nou ik kan jullie wel zeggen, een botsing met zn ding wil je niet!
Ik heb gevraagd hoeveel gras ze hier normaal los maaien. Antwoord: Meestal maken we rond de 2000 balen. Haleluja, dat is een bult! Daarnaast gaat er nog wat in de kuil. Het is dan wel zo dat ze hier maar 1 keer kunnen maaien. Daarna gaat het gras gewoon dood door de droogte. De percelen waar ze een pivot (beregeningsinstallatie) hebben lopen de koeien dan.

Van de week heb ik een dag met Heidi moeten werken. Ze werkt hier een paar dagen in de week. We hadden die dag een koe aan het kalven wat niet wou vlotten. We hebben haar naar de behandelbox gebracht en daar opgevoeld hoe het er mee stond. Aan de klauwen te zien was het een giga kalf. We hebben de krik, (of moet ik zeggen: verlossingsapparaat?!), eraan gezet, Heidi probeerde telkens wanneer moeder perste te krikken en ik probeerde wat meer ruimte te creëren daar binnen. Het is ons gelukt! Het is een giga stierkalf wat nog boven mijn heupen uit komt.
Verder heb ik van de week het gewone werk gedaan. Melken, voeren, kalveren voeren, koeien en kalveren vangen, draadjes zetten enz enz. Dat voeren was trouwens nog wel een dingetje. Er is hier 1 wei waar 5 van die hooiringen in staan. Je ploft daar 1 keer in de zoveel tijd een halve baal stro in. Ik moest de hoppy’s een halve baal voeren. De andere helft kon ik wel kwijt in die ‘voer wei’. Zo gezegd zo gedaan. Ik rij met de trekker die wei in en wat blijkt… Die rot stieren hebben daar in gelopen, en wat doen die krengen, die graven van die kuilen in de grond. Ik kon niet goed zien waar ik reed omdat die baal ervoor zat. Tot ik in die kuil reed, Jemig! Huppekee baal van de voorlader af. Meen je toch dat ik dat ding er weer op kreeg, tuurlijk niet dat valt uit mekaar! Maar ik ben natuurlijk niet gek. Ik heb gewoon z’n hooi ring opgepakt en die er overheen gezet, probleem opgelost. :).

Als ik vrij ben en het is mooi weer ga ik misschien naar het blue lake in Mount Gambier. Dat water schijnt gigantisch blauw te zijn.

Ik heb uit zeer betrouwbare bron gehoord dat er veel jarige zijn deze maand, allen Gefeliciteerd.

Nou lieve kijkbuisvriendjes, dit was het weer voor nu, tot de volgende keer!

  • 19 Oktober 2015 - 14:04

    Maaike:

    Hahaha! Lekker praktisch van die hooibalen! ;)
    Fijn om te horen dat je het leuk hebt en die foto's .. OHH! Dat ziet er zo gaaf uit hé!

    Liefs!!

  • 19 Oktober 2015 - 14:10

    Mam:

    Hoi kanjer,

    Vet leuk weer meid ,ik kijk altijd uit naar deze verhalen super mooi,
    en die dip ach we hebben mekaar . We slepen ons er samen doorheen!!!
    Geniet vooral van alle moois daar en laat ze maar een poepie ruiken, dat jij met jou nuchtere achterhoekse verstand nergens een probleem ziet.
    En ze daar nog wat kan leren .
    Kalf laten proesten:) en zo kleine dingen die ze daar nog niet eigen zijn, maar als je weg bent en ze doen het bij de kalveren zullen ze altijd aan jou denken !!!!!

    Doei meid gr van ons

  • 19 Oktober 2015 - 14:18

    Anita:

    Hey Girlpower,
    Hou de tijd in de gaten. Je bent er al weer een maand. Maar goed dat je heimwee hebt.
    Zou bijna denken dat je stapel verliefd bent op koeien. Maar wat heb jij een passie!!!Straks solliciteren in Wicmond bij de Megastal. Jij hebt er ervaring in.
    Groetjes uut Gies!

  • 20 Oktober 2015 - 10:25

    Brigitte:

    Heimwee is een naar gevoel Denise. Ik lag vannacht in bed (ja, ja, daar ben je soms ook aanwezig) aan je te denken en ging 25 jaar terug in de tijd dat ik voor een half jaar de grote oceaan overstak. Toen nog geen mobieltjes, geen internet maar af en toe bellen en veel schrijven (met carbonpapier ertussen, dan hoefde ik niet zoveel te schrijven naar diverse mensen). De afstand tussen thuis en je nieuwe huis, was letterlijk en figuurlijk ver en dat maakt het mijn inziens makkelijker om "het oude" even los te kunnen laten.
    Zolang jij kunt genieten van al het moois en bijzonders in Australië, zolang geniet een ieder van je verhalen.
    Ik begin er wekelijks al naar uit te kijken.
    Hou'j oe taai, het kump goed, want iedereen geet er veur. En ie mot stinkend oe best doen om ze doar wat bie te brengen, want ie hebt niet veur niks zo'n mooie opleiding afgesloten.

  • 20 Oktober 2015 - 21:43

    Hendrika:

    Hey topper, wat een prachtige verhalen, heb ze allemaal in 1 keer gelezen. Zijn we gelijk weer op de hoogte!
    Wat een leven heb je daar, met al die koeien maar als geboren cowgirl lukt het je zeker!
    Liefs uit Friesland

  • 22 Oktober 2015 - 19:00

    Annie:

    Moi Denise,
    Vanuit de koude Achterhoek volgen wij jouw warme verslagen met veel belangstelling!
    Veel groetjes en succes met alles.
    Annie en Bennie

  • 25 Oktober 2015 - 15:31

    Bernd En Ellen:

    Heey meid..

    Leuk om jouw verhalen te lezen, zo blijven we goed op de hoogte.
    Gelukkig dat je het zo naar je zin hebt en dat je zo druk bent..
    en dat van die baal hooi,, hihi doorzetter!!! jij bedenkt altijd een goede oplossing..
    Veel plezier en succes nog,, wij kijken uit naar jouw volgende verhaal.
    Liefs Ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 10245

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: