Weer een week voorbij en Leuk nieuws!! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij en Leuk nieuws!! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij en Leuk nieuws!!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

05 November 2015 | Australië, Glencoe

Hallo lieve kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes!

Ik wil dit verhaal even beginnen met het volgende (oeh dit klinkt wel heel serieus): Ik wil jullie bedanken voor de reacties! Ik vindt dat echt heel leuk! :).

Dan wil ik jullie nog iets mededelen (dit klinkt ook weer erg serieus). Misschien dat sommige het al gehoord hebben maar ik kreeg vorige week erg leuk nieuws! Nee het is niet dat Richard verkering heeft (waarschijnlijk wacht die tot ik terug ben zodat ik kan keuren Haha (sorry Pitchie!), ik wordt geen tante (tenminste dat denk ik, Rianne?), pap en mam worden geen opa en oma en er gaat ook nog niemand trouwen (jammer heb wel zin in een feestje!). Nee, ik kreeg ander nieuws: Rianne, mijn kleine zusje komt naar hier om mij op te zoeken en samen rond te reizen, OYEAH!! Wat was ik blij toen ik dat hoorde! Ze land hier 16 december en vertrekt 9 januari weer. Ze land in Adelaide we gaan vanuit daar naar Melbourne trekken waar ze weer vertrekt. Echt leuk! Kerst vieren we hier met de mensen van ‘the farm’ en Harry en zijn familie. Voor het lieve thuisfront wordt dit dus een kerst en oud en nieuw zonder ons. Arme mam zit met de jongens opgescheept! Komt goed mam, zorg maar voor een beetje eten en bier dan gedragen ze zich wel! Jongens gedraag jullie!

Goed, nu over op mijn week. Vrijdag was de laatste dag dat ik heb geharkt. Woehoew! Was er ook wel klaar mee, dat rondjes rijden in slakkengang. We hebben hier nu 1454 balen. Na het harken hebben Felix en ik de harken terug gebracht naar Paul. Eenmaal daar kon ik het niet laten om mister Afrika even te pesten. Naar kind ben ik ook! Het volgende deed zich voor: Hij bleef bij Dennis en Jannie slapen laatst omdat die laat klaar was hier met maaien. ’s Morgens moest ik met Jannie melken maar hij bracht ons geen koffie. Ja dat is fout natuurlijk. Ik ben bij Paul even de werkplaats ingelopen waar z’n radio ligt. Ik zeg: Kan je me horen Avon? Antwoord: Yes, gorgeous. Ik: Hejeee waarom bracht je ons geen koffie die ochtend?! Hij: eeuuuhhhh jaa euhhhh sorry. Bahahahahhaha! Trut dat ik ben. :). ’s Avonds ben ik met Nelly naar de winkel geweest, dat was wel gezellig. We hadden het over stappen en dergelijke. Er schijnt een groot verschil te zijn tussen stappen in het bloedmooie achterhoek en stappen in Zweden. Ben ik blij dat ik in de achterhoek woon!

Zaterdag was ik vrij en wat had ik een geluk die dag! Het was hartstikke mooi weer dus ik dacht bij mezelf: Ik ga naar het blue lake! ’s Morgens ben ik eerst naar de juwelier geweest. Ik had een hele mooie ketting gezien maar twijfelde nog wat over de prijs. Heb t aan t lieve thuisfront laten zien. Ja moest t zelf weten. Ik ben in de winkel geweest en daar nog eens de ketting bekeken. Zeg dat vrouwtje: Zeg madammeke we hebben vandaag 30% korting op alles! Wat een geluk! Ik heb de ketting gekocht het is een klein zilver bolletje met de vorm van een boom erin. Nu heb ik een mooi aandenken aan Australië en de boom staat voor mijn lieve familie. Ja het is lastig uit te leggen hoe die er uit ziet, jullie zien ‘m vanzelf. Trouwens ook erg boeiend om dit in het verslag te zetten… hmmm. Nou daarna ben ik naar het Blue lake gereden en oh god wat is dat gigantisch mooi! Het is een kratermeer. Het water is zo zo zo blauw, wow! Ik ben er helemaal rond om heen gelopen. Goed voor de beweging en erg mooi!

Zondag was Nelly ook vrij. Maandag vertrekt zij voor 2 weken naar Zweden. En wat was die arme meid gespannen. Ze had nog wat dingetjes nodig en ben met haar mee gegaan. Het was die dag slecht weer, regen. Na het winkelen hebben we een film gekeken en verder niet veel gedaan. Ik heb een vliegticket geboekt van hier, Mount Gambier, naar Brisbane voor 20 januari. Ik blijf dan 1 nacht in Brisbane slapen. 21 januari vlieg ik vanuit Brisbane naar huissie. Best asociaal z’n dag van niks doen maar kan jullie vertellen dat dat best fijn was een keer!

Maandag ochtend heb ik voor het melken Nelly nog even doei gezegd. Daarna ben ik gaan melken. Na het melken heb ik kalveren gevoerd. Ik moest dat die ochtend doen met (ik noem geen namen) en ik heb me dood geërgerd! Ze was alleen maar aan het kijken en werken ho maar! Nou als ik ergens een hekel aan heb.. ’s avonds heb ik gemolken.

Dinsdag heb ik geholpen met melken afmaken en daarna kalveren gevoerd. Harry was er ook die ochtend, hij kwam 2 pinken brengen. 1 is echt een mooi koetje! Gurri was vandaag vrij dus meende iemand anders hier de baas te zijn. Zo gruwelijk irritant! Er werd gezegd tegen mij dat er een koe lag te kalven en dat t kalf misschien wel getrokken moest worden. Zelf liep die weg. Ik dacht okeee ik doe het wel! Ben naar de koe gelopen en jap, dat kalf moest getrokken worden. Ik heb madam naar de behandelbox gebracht en daar kwam ‘hij, de nieuwe baas’ aan rennen hoor. Hij zegt: oh Denise is doe het wel ik heb het al vaker gedaan bla bla bla waar Harry bij was. Dus ik, lichtelijk geïrriteerd zeg: Meen je nou werkelijk dat ik nog nooit een kalf heb getrokken???? Varke! ’s Middags hebben we kalveren en koeien gevangen. ’s Avonds heb ik koeien gehaald en heb ik gemolken.

Woensdagochtend heb ik gemolken. Het was echt kei slecht weer! Ik had bijna het idee thuis in Nederland te zijn! Tjezus wat een regen! En hard, het ging zelfs door m’n regenkleding heen. Blehg! En dan ben je blij dat je kalveren kunt voeren in de stal, onee! die hebben ze niet. Na het eten kwam ‘mevrouw de kijker’ naar me toe en zei lunch weg te moeten brengen. Daarna zouden we kalveren en koeien vangen. Ik had ondertussen de kalveren al gevoerd en ze was er nog niet. Heidi moest die avond melken dus die kwam me maar helpen met koeien en kalveren vangen. Na dat was ik vrij. Ik heb heerlijk warm gedoucht en m’n kleren huppekee zo de wasmachine in gedaan. Daarna ben ik nog even naar de winkel geweest fruit en wat andere dingen halen. Ik had ook een heel ongezond toetje gehaald, pavlova, echt australisch! Ik ben een aantal kilo’s kwijtgeraakt hier dus moet natuurlijk niet alles er zo weer aan vreten. (och, hoe hopeloos klinkt dit nu weer, sorry). Maar het was lekker, haha.

Donderdag, vandaag dus en eveneens oudjaarsdag voor mijn lieve mammie, was het smerig benauwd weer. Het was hartstikke bewolkt maar heb de hele dag in een hemd ( en broek natuurlijk) gelopen. Het was erg gezellig in de melkstal… niet dus! Ik kwam er vanmorgen en liep naar t kantoor waar Gurri tegen me zei: Het is circus in de melkstal Denise! Ojee.. Ik heb dus ook maar voorgesteld om te beginnen met de kalveren. Toen ik met de kleinste klaar was, was de rust al aardig wedergekeerd. De melkboer kwam en die lui rijden in zulke mooie vrachtwagens! Sowieso rijden ze hier allemaal in van die dikke vrachtwagens! Ik heb de chauffeur gevraagd of ik even binnen mocht kijken! Zo cool die dingen! Ik heb daarna samen met Jannie de andere kalveren gevoerd. Daarna heb ik de pinken graan gevoerd en moest ik de stieren checken. Ik ben misschien wel de grootste schijtluis die er rond loopt als het om stieren gaat, maar ik ga echt niet in een wei met 10 -12 stieren om te kijken hoe de heren er bij liggen en of ze water hebben. Ik ben dus mooi langs het draad gereden, kon zo in de watertrog kijken, ja die zit vol. Paar keer gefloten en de heren kwamen in de benen. Oke, best genoeg! Daarna heb ik wat draden verzet. Nadat Gurri een Jannie ook klaar waren hebben we een stuk waterleiding gemaakt. Die hadden ze met maaien gevat. Ook hebben we een nieuwe doorgang gemaakt tussen 2 weides. Rond half 3 hadden we middageten en om 3 uur weer aan de gang. Ik heb kalveren gevoerd en Gurri en Jannie gingen kalveren en koeien vangen. Daarna heb ik koeien gehaald. Omdat die etters door het draad waren gesjouwt vandaag moest Gurri even checken in welke wei ze morgen dan nog meer konden aangezien ze vandaag al de hele wei hadden kaal gevreten. Ik moest dus even zijn taak bij het melken overnemen. Daarna was ik vrij.

Morgen en overmorgen is Alex vrij. Hij is begonnen met de balen van de wei naar hier te rijden. Dat gebeurd met een platte wagen waar wel 12 balen op kunnen! Wowwie dat wordt vaak heen en weer jagen! Omdat die morgen en overmorgen vrij is mag ik dat waarschijnlijk gaan doen. Even voor het idee: De grond ligt aardig ver weg. Een lading van 12 balen kost ongeveer een uur/ anderhalf uur. Dit is inclusief op en afladen. Gelukkig hebben we er maar 1454! Joepie!

Dan is er nog iets, de grond rondom dit huis wordt een waar oord voor slangen. Het gras is te lang! Ik wil het al de hele week maaien maar Dennis heeft de maaier gesloopt en nog niet gemaakt! Zodra ik er één zie zal ik het proberen te killen en zoals Brigitte zei: villen, drogen en een tasje van maken.

Er zijn nu nog z’n 6 koeien en pinken die moeten kalven. Dat is dus niet veel meer!

Morgen is mam jarig! Alvast gefeliciteerd en een fijne dag mam!

Nou lieve kijkbuis vriendjes en vriendinnetjes dit was het wel weer. Het lijkt wel dat de verhalen steeds langer worden. Sorry daarvoor, haha!

Gegroet!

• 05 November 2015 - 11:22

Wieke:

Jij vermaakt je wel zo te horen ;) hopelijk is die maaier snel gemaakt zodat je geen gevecht met de slangen hoeft aan te gaan! Veel plezier nog :)

• 05 November 2015 - 17:44

Maaike:

BAHAHAHAH! Super leuk verhaal weer en ik lach me soms dood! Ik zie al die dingen ook zo voor me.. Erg leuk!
    En gaaf van die ketting. Leuk om een aandenken aan het mooi aussie te hebben!!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs!!

• 06 November 2015 - 18:04

Ilonka Jolink:

Hee Denise aller eerst van harte gefeliciteerd met je moeder! Ze heeft een prachtige metamorfose ondergaan. Ga haar zondagmiddag in het "echt" bewonderen. De foto's samen met je zus waren erg mooi.
    Wat fijn dat Rianne naar je toe komt.
    En net als je voorgaande verhalen ik blijf ze volgen. Dat doen trouwe kijkbuisvriendjes.
    Groeten van ons uut Boak.

• 06 November 2015 - 18:07

Jeroen:

He Niesje in het wilde westen/oosten andere kant van de wereld haha.
    Je heb er wel weer een leuk verhaal opgezet!
    Mooi dat je het zo leuk hebt daar en dat je zo veel mag doen. Als je mijn werk met balen rijden maar niet over neemt:P!
    En fijn dat Rianne die kant uit gaat in december kun je mijn verjaardag nog met z'n tweeën vieren en niet helemaal alleen.
    Nou schatje heel veel plezier nog en doe niet te gek want dat ben je al genoeg haha (kwibus)

• 06 November 2015 - 19:05

Brigitte:

Gefeliciteerd met je mams. Bij jouw was ze al eerder jarig dan hier, maar het houdt ook weer eerder op, of duurt het dan extra lang? Voor jou een reden om eens extra bij de bottleshop langs te gaan?
    Dit soort momenten zijn best lastig hé? Het voordeel van weggaan is, dat je je bewust wordt van alles wat je mist, maar sta ook stil bij wat je vooral niet mist en waar je thuis zo moeilijk over kunt doen. Schrijf het op, wat eenmaal thuis ben je het vaak weer vergeten.
    Geweldig voor je dat Rianne op bezoek komt.
    Bij de kerststallen zijn ze altijd op zoek naar Maria, Jozef en een os, dus als ze ze in Olburgen vervelen rondom de kerstperiode, dan heb ik nog wel een tip.....
    Hey nichtje, ga door met lange verhalen schrijven, het verveelt me nog steeds niet. Ik vroeg me zelfs af, waar je verhaal bleef.

• 06 November 2015 - 22:21

Anita:

Denise, allereerst van harte proficiat met big mama.
    Verhaal wordt steeds enthousiaster. Je weet er wat van te maken.
    Klein maandje wachten op je zussie. Groots dat zij dit doet. Heb je als je terug ben een grote gebeurtenis die je samen hebt mogen beleven.
    Zondag ff checken hoe het in Olburgen erbij staat. Wie weet toch nog een verrassing??

• 07 November 2015 - 10:03

Mam:

HEEEY Meid,

Wat is het weer een leuk verhaal!!!
    Wat een verrassingen had jij in petto!!! je heb je reis dus goed voorbereid dat blijkt uit alles!
    Cadeaus in huis en bloemen besteld Nou ik vond het prachtig!!! Er is wel een traantje weg gepinkt hoor.
    Hoe was de beurs dan ?
    Wat leuk dat je zo geniet en wat die balen betreft altijd handig voor hier !!!
    Als ik een keer niet kan of de jongens hebben we een baalspecialist achter de hand hahaha

Veel plezier nog meid, tot snell

gr van ons allen
    pap, Rianne ,Dylan, Richard, Jeroen en mam

• 08 November 2015 - 20:17

Tonnie:

Hallo Denise, Leuk je verhalen te lezen. Je maakt ze daar de kop al aardig Gek geloof ik. Hier is het lekker rustig. We gaan vanavond stappen. Naar de Pipeluurseweg. Doe je wel een beetje voorzichtig met die trike hé! He, hebben jullie maar 1 platte wagen? Australië is toch bekend om z'n roadtrains?
    Dat kun je toch ook met de trekker? ☺ He, we gaan gauw, voor de thee op is. En je ligt zeker toch al te slapen. Tot snel! en Leuk dat Riane je bezoekt!

Doei, Doei!