Yes! Ze is er! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Yes! Ze is er! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Yes! Ze is er!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 December 2015 | Australië, Glencoe

Hoi lieve mensen!

Eindelijk!
Eindelijk, Rianne is er! Eindelijk, een nieuw verslag! Eindelijk, jullie hebben weer wat te lezen op deze donkere dagen voor kerst. Alhoewel ik wel heb gehoord dat het bij jullie niks te koud is. Niet best voor het ongedierte! Nou goed, van start dan maar?

Maandag de 14e van december moest ik ’s morgens koetjes melken. Daarna hebben we kalveren gevoerd en heb ik Nelly geholpen met de pinken naar een andere wei te doen. Harry zei later dat de pinken nog weer naar een andere wei moesten dus dat hebben Janny en ik toen gedaan. Het was gruwelijk warm en we kwamen langs een wei waar de pivot in liep. Ik ben dus mooi even een rondje onder dat ding gaan staan. Dat lucht op! Daarna hebben we koffie gedronken, gegeten, koffie gedronken en toen heb ik koeien gehaald en was ik vrij.

Dinsdag was ik vrij. Ik heb m’n tas ingepakt, alles gewassen, laatste boodschappen gedaan, op tijd gegeten en toen naar Harry gereden. Ik bleef daar ’s nachts slapen want dan konden Luke (zoontje van Paul) en ik de volgende ochtend op tijd vertrekken naar Adelaide. Luke moest naar Adelaide omdat die daar zwemkamp had.

Woensdag ochtend had ik de wekker om 6 uur gezet. Ik had zo zin in deze dag! Rianne komt vandaag aan, Yes! Ik had dus niks te best geslapen. Van Harry mochten we ons echt niet verslapen dus om 6 uur werd er geklopt op de deur: Waky Waky. Ja Harry ik ben wakker. Oke! We kregen een mega lekker ontbijt van Ria. Brood met gebakken ei. Jam! Om kwart voor 7 zijn Luke en ik richting Adelaide vertrokken. Oeh wat is dit land toch mooi, maar op het moment ook gigantisch droog. Onderweg zijn we 2 keer gestopt, dat is vrij verstandig als je z’n 5 uur moet rijden. Nadat ik Luke had afgezet ben ik verder gereden naar het hotel. Officieel kon ik nog niet inchecken want was te vroeg. Was geen probleem, de schoonmaker (met tulband) maakte eerst onze kamer in orde dan kon ik er vast in. Ha! Das mooi he! Nadat ik alle zooi een beetje op z’n plek had. Heb ik me in m’n bikini gehesen en ben ik naar het strand gegaan. Wat moest ik anders? Rianne zou om 10 voor 9 ’s avonds pas landen. Toen ik het zin eraf had ben ik naar het hotel terug gereden, daar fijn al dat zout en zand van me afgedoucht. Ik wou Rianne verassen dus had knal roze ballons gekocht met van die stokjes waar je ze op vast kan maken. Die ballonnen had ik beschreven met: Welkom Zusje, Welkom Rianne en Zusje. Ik was al mooi op tijd daar en het duurde en duurde en duurde. En toen, ja! Daar was ze! Rianne! Mijn kleine zusje die voor het eerst witter is dan dat ik ben! Wie had dat gedacht?! Na mekaar een fijne knuffel te hebben gegeven, een traantje weg gepinkt te hebben zijn we naar de auto gelopen. Rianne eerste reactie toen ze buiten kwam: Poh! Wat is het heet. Hahaha! Omdat we helemaal in de ban waren van elkaar, zijn we zo de auto ingestapt en naar de uitgang gereden. Eenmaal voor de poortjes bedacht ik me dat ik eigenlijk ook nog mn parkeerticket moest betalen anders kom je er niet uit. Nah, auto maar parkeren en maar weer terug dan. Ei! Goed, naar het hotel daar even bijgepraat en toen lekker gaan slapen.

Donderdag zijn we om 8 uur opgestaan. We gingen naar Gorge Wildlife Park. Je kunt daar kangoeroes voeren en een koala vasthouden. Alleen de route er naar toe was al gigantisch mooi. Door een wijnstreek, door het bos, door de bergen en door het platteland. Ik kan daar gigantisch van genieten van de natuur. Rianne schreeuwde ook een paar keer: Wow! Dus dat zit wel goed. Bij het park aan gekomen en uit de auto met airco gestapt te zijn, was het al behoorlijk warm. Ze vertelde ons dat het koala vasthouden alleen om half 12 was in verband met de warmte. Okidoki. Die kangoeroes voeren was best geinig. Die dingen waren best vreg haha. En toen, om half 12 was het moment daar. We gingen een koala vast houden! Ohyeah! En wat vonden we dat leuk! Zo zo leuk z’n beest! Omdat we het zo leuk vonden en er 3 van die poezelige beertjes waren zijn we gewoon bij een ander weer in de rij gaan staan. Het was niet super druk dus konden we dat mooi doen. We hebben dus niet 1 maar 2 koala’s vast gehouden. . Het park was niet erg groot dus toen we alles hadden gezien zijn we door gereden naar waterval Gulley. Erg mooi! Het was te warm om de wandelroute te doen. We hebben ’s avonds nog wat boodschappen gedaan en zijn daarna voldaan terug gekeerd naar het hotel. Oh wat was het een leuke dag!

Vrijdag zijn we weer om 8 uur opgestaan. Rianne had de goede ingeving om met de bus naar de stad te gaan in plaats van met de auto. Ik ben nooit zo goed in bussen en treinen maar we zijn er gekomen! We zijn naar de Rundle Mall geweest. Dat is de grote winkelstraat in Adelaide. We hebben daar wat leuke souvenirtjes gekocht en wat winkels bekeken. Zo gezellig ook, je hebt overal mensen staan die muziek maken. Een jongen met een versterker en gitaar die zingt, een soort Aboriginal die hun muziek speelt, nog een jongen die zingt en gitaar speelt, heel leuk! Alles is nu in kerstsfeer, alles is mooi versierd en wat is dat gek om te zien met volop zon en alleen maar mensen in korte broeken! De terug weg met de bus is ook goed gegaan!

Zaterdag stonden we om 8 uur op. Het zou vandaag giga heet worden, lees boven de 40 graden en we zouden naar de zee gaan om wat koelere lucht te krijgen. Voordat we daadwerkelijk daar heen zijn gegaan hebben we eerst een parasol gekocht. Want die zon hier is vel en sterk! We zijn eerst naar de zee in Glenelg geweest. Het water was daar wel lekker maar het was best bewolkt. Levensgevaarlijk trouwens want dan kun je alsnog verbrandden. Het werd daar al snel drukker. Rianne en ik besloten om weer naar het stukje zee te gaan waar ik al eerder was geweest. Dat is een paar kilometer verder op maar we hadden daar volop zon en het water was een stuk warmer. Toen we terug kwamen in het hotel kwamen we erachter dat we zelfs na tig keer smeren alsnog giga verbrand waren. Shit! Er is bijna een hele tube aftersun door gegaan dus moesten we de volgende dag maar nieuwe kopen. Het was die dag 44 graden. Dat is dus echt niet grappig meer. Zelfs de Aussies vinden het dan warm!

Zondag was de eerste gedachte die we hadden bij het opstaan: Shit! Regen! Ach ja, overleven we ook wel, we komen ten slotte uit Nederland. We begonnen die ochtend eigenlijk een beetje zonder een plan.. We wilden naar de Nederlandse winkel, de tuinen maar eigenlijk ook wel naar de Adelaide zoo en de Adelaide Hills. Rianne besloot ’s morgens eerst om even te voelen hoe warm het eigenlijk was. Ze zou op de deur kloppen als ze weer terug was want had het pasje niet bij zich. Allrighty. Op een gegeven moment dacht ik: Hmmm Rianne is toch best lang weg, ah misschien is ze wat met der telefoon aan het doen, foto’s maken ofzo. Toen dacht ik: Huh?! Hoor ik nu mijn naam? Nee vast niet. Toch de tv maar zachter gezet. Verrek! Het is wel mijn naam! Kijk ik uit het raam, staat Rianne daar op straat, in de pyjama. Ze kon er niet meer in hahahahhaha. Maar antwoord of het koud was buiten: nee was het niet. Eenmaal aangekleed en wel zijn we naar de Nederlandse winkel gegaan. Boaaaah wat een uitvinding! Allemaal lekkere Nederlandse dingen! Ik heb dus een zak drop ingeslagen en…. Gevulde speculaas! Jam! Die vrouw vertelde dat ze ook Nederlandse pattattekes hadden en bitterballen, kroket en frikandel. Huppekee doe maar dan! Nou die bitterballen waren wel lekker, de kroketten oké en de frikandel niet te eten. Zeker weten geen Nederlandse kwaliteit! Maar oke. Daarna zijn we doorgereden naar het busstation. Daar hebben we de bus gepakt naar de Adelaide zoo. En ow,, daar hebben we 2 panda’s gezien! Zo leuk! En zulke mooie beesten! Fiet fieuw! Verder was die dierentuin wel mooi! De Botanic Garden zit tegen de dierentuin aan. Daar zijn we na die tijd door gelopen. Zo mooi aangelegd en z’n mooie natuur! Geweldig! We hebben die dag toch nog mooi vol gekregen! Enige wat we niet gedaan hebben is de Adelaide Hills, maar soms moet je keuzes maken in het leven he..

Maandag, vandaag dus, was onze laatste dag in Adelaide. We gingen met dolfijnen zwemmen en daarna naar Glencoe rijden. Een trip van 5 uur. We moesten ‘s morgens om 10 voor half 8 al bij de boot zijn. Ik was best iets zenuwachtig, ik ben namelijk totaal geen goede zwemmer. Eenmaal op de boot was het wel oke. Fijn vond ik het niet zo op de oceaan. Blehg. Na lang rond varen en zoeken naar dolfijnen mochten we het water in. We moesten ons vasthouden een een touw, met je duikbril en snorkel kon je dan de dolfijnen zien. Hmhm. Rianne vond het wel oké om te doen. Ik vond het dood eng en raakte totaal in paniek. Ik raak al in paniek als ik in het zwembad niet meer kan staan. Nou dat had ik nu ook! En wat een stroming gadver. Rianne zei maar tegen me: Denise rustig, Denise rustig, en ademen door je mond. Nou ik krijg met m’n astma longen joh gaan geen lucht door z’n pijpje. Dan had ik ook nog een vrouw achter me die op me leunde omdat die ook in paniek raakte, nou toen raakte ik nog meer in paniek. Nee, geen boot en geen dolfijn zwemmen meer voor mij. We hebben helaas maar 1 of 2 dolfijnen zo gezien en niet eens toen we in het water waren. We kregen dus een deel van ons geld terug. Na het zwemmen zijn we richting Glencoe gereden. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt, even benen strekken. Rianne lag een tijd te slapen in de auto. Hier aangekomen zijn we even vlug langs de melkstal gereden waar we Gurri en Nelly hebben gezien. Nelly vertelde dat er een pakketje voor me was gekomen. Lag op de koelkast. Raad eens van wie? Van Jeroen! Kei lief. Een super lief kerstkaartje en een mooie koeien kalender van 2016 zodat ik op tijd weer terug kom. Lief he? We zijn ook nog even langs het huis van Janny geweest. Eenmaal hier hebben we spullen uitgeladen, gekookt, gegeten, tv gekeken en gezellig gedaan met Gurri en Nelly. Het is fijn weer hier terug te zijn! Ik ben gek op dit plekje! Lekker rustig en 10 keer over beter dan de stad.

Morgen gaan Rianne en ik naar Mount Gambier, als het een beetje zonnig is gaan we naar het Blue lake. Verder moeten we onze plannen nog even verder uitstippelen.


Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, kerstkaartjes, kerstwensen en kerstgroetjes. Ik wens jullie ook allemaal een hele fijne kerst! Eet en drink niet te veel, maar vooral niet te weinig!


Vele lieve groetjes!



P.S. Sorry dat de lengte weer iets uit de klauwen is gelopen..

  • 21 December 2015 - 14:34

    Mam:

    Wat een mooi verslag en wat ik nog mooier vindt is dat je zo naar Rianne uitkeek!!!
    Super blij bent met mekaar!! en super aan het genieten met mekaar .
    Hier wordt ik echt blij van .
    Het is hier wel stil in huis maar als jullie 2 het daar met mekaar prima hebben is dat voor ons ook leuk!!
    Geniet met elkaar en van alles wat jullie samen doen.
    DIT IS ZO UNIEK DAT JULLIE DIT SAMEN DOEN .
    We zijn trots op jullie.
    En Rianne wat een kei ben jij om deze trip helemaal in je eentje te doen.
    KLASSE ECHT WAAR!!!
    Veel plezier nog

    Groetjes PAP, MAM,RICHARD,JEROEN en DYLAN>

  • 21 December 2015 - 16:55

    Maaike:

    HOOOII!! Super leuk verhaal weer! En wat een toffe dingen hebben jullie al gedaan! Die foto's met de Koala waren zoooo schattig!
    Ik weet al wat er volop gefrituurd moet gaan worden als je weer terug bent.. ;) haha!
    Heel veel plezier nog!!

  • 21 December 2015 - 20:29

    Anita Helmink:

    En dat jullie toffe meiden zijn....
    Super Rianne dat je de reis hebt gemaakt. Weet zeker dat het nu niet bij één keer blijft.
    Denise en Rianne geniet nu heerlijk samen.
    Pa en ma alleen met de jongens met kerst of Richard moet nog iets in petto hebben.
    Iedereen waar dan ook.......een fijne kerst en een goed 2016

  • 21 December 2015 - 21:56

    Gerrit En Berna :

    hee denise en rianne wat gaaf he om je zusje weer te zien ,en jij je zus fijn dat het goed is gegaan met de reis en nog mooiere dat jullie samen ervan gaan genieten bij deze fijne tijd samen en hele goede feestdagen en voor je het weet weer een mooi nieuw jaar met een enorme ervaring rijker

  • 26 December 2015 - 11:20

    Brigitte:

    Ben benieuwd naar je komende reisverslag. Kerstmis in Australië, hoe beleeft men dat daar en hoe heb jij het met Rianne beleeft? Kangaroebiefstuk : ( ?
    Jullie sluiten in ieder geval het oude jaar op een byzondere wijze af, en kunnen over niet al te lange tijd met jullie dierbaren terugblikken en nagenieten van deze byzondere ervaring.
    Lieve groet uut Hengel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10256

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: