Onze reis wordt vervolgd - Reisverslag uit Brunswick, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Onze reis wordt vervolgd - Reisverslag uit Brunswick, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Onze reis wordt vervolgd

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

03 Januari 2016 | Australië, Brunswick


Lieve mensen ik wil jullie eerst een heel gelukkig nieuwjaar wensen! Hopelijk hebben jullie het oude jaar gruwelijk goed afgesloten en het nieuwe jaar knallend begonnen! Dan over op mijn verslag.

Dinsdag 29 december werd ik ’s morgens wakker na een rumoerige nacht. Ik was weer eens aan het dromen geweest en ben dus aan het spoken geweest. Toen ik goed wakker werd vroeg ik mezelf af wat ik aan het doen was met een schoen in me ene hand en dekens in de andere. Of ik dat vaker doe? Jap, vraag Jeroen maar. Rianne en ik hebben ‘s morgens onze laatste spullen gepakt. We hebben de leuke mensen van de farm doei gezegd en zijn toen richting Port Macdonnell gereden. Via Port Macdonnell zijn we doorgereden naar Warrnambool. We sliepen in een backpackers hostel. Het was er schoon maar wel rumoerig. We sliepen in een stapelbed met nog 2 andere, een Duits stel. Toen we onze spullen hadden gedumpt zijn we in Warrnambool gaan rondlopen. Het is ook daar weer erg mooi. Je kunt er een heel stuk langs de kust lopen. We moesten nog wat boodschappen hebben dus zijn we lopend naar de supermarkt gelopen. Dit bleek toch iets verder dan gedacht wat resulteerde in blaren op de voeten van Rianne. Eenmaal terug hebben we gekookt, gegeten en een film gekeken. Oddball, een kei leuke waargebeurde film. Een hond, Oddball, red de pinguïn kolonie in Warrnambool die bijna was uitgestorven. Na de film heb ik gedoucht en zijn we naar bed gegaan. Het bleef lang lawaaiig waardoor we niet heel goed hebben geslapen.

Woensdag ochtend 30 december zijn we om 7 uur opgestaan. We zijn meteen naar het eiland gegaan waar die honden de pinguïns beschermen. Maar helaas, geen honden gezien. We zijn terug gegaan, hebben ontbeten, uitgecheckt en zijn de auto ingestapt om aan de Great Ocean Road te beginnen. Jeetje wat is dat mooi!! Gigantisch! We hebben de twaalf apostelen gezien. Erg mooi! De Great Ocean Road is een echte aanrader het is een weg langs de kust, door de weilanden wat weer afgewisseld wordt met het regenwoud. Gruwelijk, wat heb ik daar van genoten. We rijden naar Apollo bay waar we 2 nachten blijven overnachten. In Apollo bay hadden we vanuit ons hotel uitzicht op de oceaan. Is eens wat anders he!? We hebben ’s avonds niet veel meer gedaan, we waren aardig afgefikt van de slechte nacht ervoor.

Donderdag 31 december, oudjaarsdag! De wekker ging om 8 uur. Ik had aardig geslapen, Rianne en ik lagen in een tweepersoonsbed maar Rianne trekt elke keer de dekens af.. We zijn na het ontbijt in de auto gestapt richting het informatie centrum van Apollo bay. We wilden graag naar de watervallen maar omdat de bosbrand zich heeft uitgebreid wilden we zeker zijn dat we naar een gebied gingen waar het veilig was. De bosbrand was nu z’n 11 kilometer van ons af, dat was niet heel grappig meer. Helemaal niet wanneer het 39 graden is en harde wind. We zijn richting Beech forest gereden. Jeetje wat een mooie route was dat! Een route door het regenwoud, waar je dus hele oude hoge bomen, grote varens, palmbomen en gigantisch mooie vogels hebt. Het was een beetje jungle achtig. Jap daar kan ik nou echt van genieten van die natuur! We zijn gestopt op een parkeerplek waar we dachten dat de eerste waterval was. We zijn eerst een stuk door het bos gelopen maar ons gevoel zei dat het niet zou leidden naar de waterval. Dus zijn we weer terug gelopen. Daarna zijn we een pad gevolgd van wel 5 meter lang!! Daarna was het: Red je zelf maar! Dat pad leidde ons naar een andere kant van het bos. Een plek met hoge bomen en een klein beekje wat daar door stroomde. Er lagen wat bomen over dat beekje heen. Ik moest daar natuurlijk even overheen lopen. Vind ik leuk dat soort dingen. Rianne’s reactie: Zwijn! Je gaat toch niet over die boom lopen he?! Jawel. : ). Nadat we een stuk langs het water zijn gelopen vond Rianne het wel mooi geweest. Ik wou nog een klein stukje verder, dus Rianne bleef daar wachten. Eenmaal terug zijn we terug naar de auto gelopen en zag Rianne nog een ander pad. Dat pad zijn we een heel eind gevolg, berg op nog wel, maar helaas nog steeds geen waterval. Dan maar terug naar de auto en verder rijden naar de andere. Op onze weg zagen we een bordje: Waterfall. Oke, weten we dat dus ook, het staat gewoon aangegeven. We moesten een smal weggetje naar beneden, waar we een auto moesten passeren. Ik moest dus heel iets meer naar links waardoor Rianne de afgrond in kon kijken, die begon dus heel spontaan te schreeuwen en zat zowat bij mij op schoot, haha! Nou goed, auto geparkeerd en begonnen aan onze afdaling naar de waterval. Wat gigantisch mooi! Het is net een plaatje wat je ziet op internet. Nadat we daar even hebben genoten van het uitzicht moesten we onze weg nog weer omhoog. Wat een eind! En dat bij 39 graden, en of het luie zweet er dan uit komt. We hebben na deze waterval onze weg vervolgd naar de volgende waterval. Ook dit deel van de route was weer erg mooi. Ik hou van de natuur hier! Echt! Om onze tweede waterval te bekijken moesten we een wandelroute doen. Geen probleem, als ik maar wat te kijken heb. Het was een wandelroute van een uur door het regenwoud. Poh en mooi! Dit was een gevalletje: ‘’ Ik doe m’n zonnebril maar even af, want dit wil ik in het ‘echt’ zien’’. Bomen van 300 jaar oud, palmen, varens, kleine boompjes, Ja heel mooi! Na een eind gelopen te hebben kwamen we dan uit bij de waterval. Mooi om te zien! Persoonlijk vond ik de eerste mooier. We zijn via een andere route terug gereden naar Apollo Bay, Rianne zag op een kaart dat er een koala stond aangegeven. We zijn die straat, richting Cape Otway, ingereden en oh wat was dat leuk! Een weg vol met Eucalyptussen en dus met koala’s. Wilde koala’s, we hebben er wel een stuk of 16 gezien. We hebben er zelfs 1 van heel dichtbij gezien en geaaid. Aaah zo schattig, lief en leuk die beesten! : ). Op de weg terug konden we de rook van de bosbrand boven de bergen uit zien komen. Hmmm dit is niet zo leuk! Eenmaal terug in Apollo Bay hebben we wat boodschappen gedaan en zijn we ergens gaan eten. Een goede schnitzel met pattattekes en sla! Jam! Na ons eten hebben we gedoucht, Cocktail gemaakt (ja ook wij drinken op oudjaarsdag al is dit wel anders dan een shot jagermeister om een beetje warm te worden) en filmpje gemaakt. Jeroen was even bij ons thuis dus heb ik even met ‘m geskypet. Hij was bij Sabbie en wat is het leuk om die koe weer te zien. : ). Hij reageerde op m’n stem hahaha heel leuk om te zien. Daarna hebben we nog even met Jeroen, pa en ma geskypet. Daarna heb ik de tv aangedrukt en raad eens… U2 in Parijs was erop. Woehoew! Toen het hier 12 uur was, hebben we geskypet met pa, ma en Dylan. Ik heb Jeroen even gebeld. Het is wel raar om oud en nieuw te vieren zonder de mensen met wie je dat normaal doet. We hebben hier ook geen vuurwerk gezien. Te gevaarlijk i.v.m. de bosbrand. Ons idee om sterretjes af te steken op het strand is dan ook in duigen gevallen. Een boete en gevangenis straf staat niet op onze bucketlist zeg maar. Daarna zijn we gaan slapen.

Vrijdag, 1 januari, nieuwjaarsdag zijn we om 8 uur opgestaan. We hebben onze laatste spullen gepakt. En hebben net voor 10 uur uitgecheckt. We hebben in de auto nog even gewacht tot 10 uur. Als het hier 10 uur ‘s morgens is, is het bij jullie 12 uur ’s nachts. We hebben toen de mensen in Nederland nog even gelukkig nieuwjaar gewenst. Daarna zijn we gaan rijden richting Geelong. We wouden de Great Ocean road afmaken maar dat kon niet helemaal. Vanaf Skenes Creek moesten we een omweg maken naar Lorne i.v.m. de bosbrand. Stinken! Gruwelijk, je kon het goed ruiken die fik. We zijn in Aireys Inlet nog even gestopt waar we een mooi stukje oceaan met rotsen hebben gezien. Daarna zijn we naar Geelong gereden. We zijn zelfs nog in de file gekomen! En dat in Australië. Het hotel, waar we 2 nachten verblijven is echt giga luxe! Tjeetje, zwembad erbij nou nou! We hebben dus ook even een nieuwjaarsduik gedaan! Hah! ’s Avonds hebben we niet veel meer gedaan. Lekker douchen en tv gekeken. Ik ben begonnen met m’n verslag typen.

2 januari zijn Rianne en ik Geelong gaan bekijken. We zijn gestopt bij een informatie centrum waar Rianne om informatie heeft gevraagd. Goed van der! Geelong is een gezellige plek. Er staat hier veel kunst langs de weg. Ze hebben hier van houten palen allerlei poppen gemaakt. Elke pop staat voor een stukje historie van Geelong. We zijn ook nog even in de botanic gardens geweest. Mooi z’n tuin! Daarna zijn we terug gereden naar het hotel waar we nog even een duik in het zwembad hebben genomen.

Vandaag 3 januari zijn we via Queenscliff naar Melbourne gereden. Halverwege zijn we nog even gestopt bij een tankstation om onze bennen te strekken. Rianne heeft daar meteen de auto een beetje gewassen met een ruiten schoonmaker haha. Daarna zijn we doorgereden en zijn we in Melbourne gestopt bij Harbour Town. Dat is dicht bij het grote reuzerat van melbourne. Je hebt daar allerlei winkels. Het is erg leuk om daar een kaar te lezen.. Ze hebben alles in spiegelbeeld, als je denkt dat je rechts moet moet je dus links. We zijn gestopt bij een winkeltje waar we hele leuke kerstballen hebben gezien op internet. Helaas waren ze er niet meer. Daarna zijn we door gereden naar het hotel. Het hotel is niet alles.. Het stinkt in de kamer en alles is wat klein. Maargoed, we kunnen er slapen, daar gaat het om. We konden daar ook even onze kleren wassen. Zo gaan we fris de laatste week in. Want jap, het is alweer de laatste week dat Rianne hier is. Over 19 dagen ben ik ook al weer terug in het koude kikkerland. Ik moet zeggen, het is ook wel weer fijn om terug te gaan. Hoewel ik het hier gigantisch mooi en leuk heb.

Nou mensen, fijne zondag nog en tot de volgende keer.

Tjow


  • 03 Januari 2016 - 10:00

    Brigitte:

    Dag nichtjes, het is genieten, daar in het verre warme Australie. Hier is het koud, miezerig en donker weer. Tijd om de kerstboom en kerststal weer naar zolder te verhuizen. En dan........wachten op sneeuwpret en schaatsen ............of direct door naar het voorjaar. Bosbranden om je heen, is ook niet alles, denk ik dan maar, toch ook wel een beetje jaloers als ik je reisverslag lees met jullie mooie ervaringen.
    Lieve groet vanuut Hengel en tot je volgend verslag.

  • 03 Januari 2016 - 10:49

    Mam:

    hoi deerns Ja het was een bijzondere week . het was voor ons ook een ander oud en nieuw dan anders .maar het is zo mooi om de verhalen foto's en alles te zien!!
    Ja idd nog een weekje samen genieten en dan kom Rianne al weer deze kant op en jij Denise een paar dagen later .
    Ik kan er nu al naar uitkijken vindt het zo wel mooi geweest . Ondanks dat wij ook kunnen genieten van jullie verhalen en mooie foto's.
    Maak er deze week nog wat van samen en vooral genieten we nemen de winterjas voor jullie mee.
    doei doei
    groetjes pap, Richard, Jeroen, Dylan en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10249

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: