Noosa! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Noosa! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Noosa!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 September 2015 | Australië, Noosa Heads

Hallo Lieve kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes,

Zoals ik gisteren al meldde, ik zit in Noosa. We zijn nu met een groep wat erg gezellig is! Er zitten ook 2 Nederlanders in, Maaike en Valerie. Gisterene zijn we met een groep naar het strand geweest. Het was erg lekker weer en jemig wat is dat water mooi blauw! Het water is nog wel koud maar goed dat geeft niet, koel je tenminste wat af. Ik heb de eerste dag dat ik in Australië was meteen een pet gekocht anders verbrand ik geheid mn kop. Ik heb die dag, nouja oke middag, aan het strand al zowat een halve tube zonnebrand opgesmeerd. Branden die zon, nee heel wreed! Maar oke dat wisten we en een nieuwe tube is al ingeslagen. Na een tijdje veranderde het weer en hadden we 's avonds regen. We gingen op tijd na bed maar ik was om 4 uur al weer wakker. Daarna heb ik nog even geslapen maar was daarna om half 7 al wakker.
Vandaag (zaterdag) zijn we naar het National Park van Noosa geweest! Holy shit wat was dat mooi! Eerst hebben we een eind gelopen langs de kust en daarna zijn we de 'bossen' in geweest. Ik weet niet of je het bossen mag noemen want het is anders als de nederlandse bossen. Echt super mooi! We hebben daar ook een koala gezien! We hebben in totaal 4 uur gelopen en dat was niet alleen maar rechte weg. Vanavond hebben we weer regen helaas. Maar ach hé, het wordt zomer hier er komen nog genoeg mooie dagen! (sorry voor de chagerijnige nederlanders die een pest hekel hebben aan de herfst en winter :) ).
Morgen is het zondag en we weten nog niet zo goed wat we gaan doen. Maandag ochtend vertrekken we om 8 uur 's morgens naar de 'trainingsfarm'. Daar heb ik ook echt zin in. Lekker aan de gang. De man van VisitOZ vertelde ons dat de australische boeren soms erg direct kunnen zijn en wel eens kunnen schelden en vloeken. Mijn eerste reactie was: Mooi! dan mag ik dat ook. Dus lief thuisfront ik weet niet zeker of dat nou zozeer veranderd. Niet dat ik nou hele dagen vloek en scheld maar ach, iedereen floept er wel eens wat uit is het niet?
We hebben op de trainingsfarm en op het bedrijf waar ik kom te werken waarschijnlijk niks te best internet. Ik zal proberen de momenten te pakken en wat op de site te zetten.

Nou beste mensen, als goed is zet mijn kleine zusje nog wat foto's op de site want dat werkt hier voor geen meter. Hou jullie goed en tot de volgende keer!


Groetjes Denise

  • 19 September 2015 - 20:42

    Anita:

    En dit is nog maar het begin....
    Denise wij genieten van jouw verhalen

  • 19 September 2015 - 21:46

    Brigitte:

    De eerste stap is geslaagd, je bent goed aangekomen en hebt al fijne mensen ontmoet. Fijn. Leuk jouw erveringen met je te delen.

  • 20 September 2015 - 13:48

    Trees Jansen:

    Hoi Denise, leuk om je positieve verhaaltjes te lezen. Fijn dat de reis goed is verlopen en ik denk dat je nog wel eens dubbel lig van het lachen tijdens de komende trainingsfarm-week als je je medereizigers ziet stuntelen met de tractor.

  • 21 September 2015 - 09:39

    Wilma MamaS:

    Heey kanjer van ons!!

    Al bijna een week om ,we hebben gelukkig Skype en het is mooi om te zien hoe jij geniet. Jou lach te horen, en die mooie foto's te zien .
    Je zit nu in het trainingskamp en daar ga je veel lachen dat weet ik nu al.
    Het is niet iedereen gegeven om met zoveel ervaring van het agrarischleven daar te kunnen starten en net zoals trees zegt dat stuntelen met de tractor of met het vee zal je menig lachbui op leveren. Ik hoop dat je een fijne boer treft en dat je het onwijs naar je zin zult hebben.

    Lieve meid heel veel plezier en een dikke kus van ons allen!!!
    en de mijn he Danny

  • 24 September 2015 - 16:21

    Ellen Wuestenenk:

    Hee meid.
    Wat leuk om jouw verhalen te lezen. Je brengt het ook zo leuk. Zit elke keer te lachen haha.
    Wat fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt en dat er ook Nederlanders zijn.
    Hopelijk heb je het nu ook naar je zin en horen wij snel weer wat van jou.
    liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10271

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: