En weer een week voorbij! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu En weer een week voorbij! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

En weer een week voorbij!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 Oktober 2015 | Australië, Glencoe

Hallo lieve kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes,

Bedankt voor jullie reacties!

Jap, er is al weer een week voorbij. De tijd vliegt! In mijn vorige verslag konden jullie lezen dat ik (als goed het goed is) woensdag en donderdag vrij zou zijn.
Woensdag was ik vrij. Het was niks te best weer dus heb ik het huis maar schoongemaakt. Ja ja ik wordt nog eens een echte poetsmiep! Daarna ben ik naar Mount Gambier gegaan om dingen met de bank te regelen en om een paar flesjes bier te halen. Altijd lekker een biertje. Grolsch heb ik hier nog niet gevonden… Gurri was hier ook ’s avonds. Hij vroeg wie de badkamer had schoongemaakt. Ik, hoezo? Hij was nu te schoon. Jaaa ja. Ik kon me iets indenken dat die dat dacht want hij was ranzig! ’s Avonds kreeg ik telefoon van Harry. Helaas geen vrij donderdag. Ik moest komen harken. Oke, doen we dat!

Donderdag ben ik samen met Dennis naar Paul gegaan om daar te helpen harken. We waren pas laat gestopt en kreeg eten bij Harry en Ria. Fijne mensen! De broer van Harry en zijn vrouw waren er ook. Ook leuke lui! Harry vertelde met het eten dat die het erg jammer vond dat ik maar 3 maanden bleef. Hij wou nog een deal met me sluiten: Als ik langer bleef kreeg ik een KI cursus. Hahaha. ’s Avonds moest ik met de witte jute terug naar hier rijden. En dat is me een hok! Maargoed met een zaklamp op het dashboard en goede zin ben ik veilig terug gekomen. Ik moest dat hok bij Dennis en Jannie neerzetten want daar was Avon (mister Afrika). Hij en Dennis zijn vandaag hier begonnen met maaien. Ik herkende Avon niet meer maar hij schijnt bij het etentje van Will geweest te zijn. Sindsdien is die verkikkert op mij blijkt. Ik stapte niks vermoedend het huis binnen bij Dennis en Jannie, daar even een biertje gedronken tot mister Afrika begon te praten. Haha ja Dennis was expert maaien en ik expert beauty. Oja? Is dat zo? We hebben ‘m even een tijdje laten lullen en heb m toen gezegd: Allemaal leuk en aardig vriend, maar ik heb al meer dan 5 jaar een kei leuke vriend, in Nederland! Oei dat vond die niet leuk. Na ons biertje hebben we nog even wikkelfolie achterop de jute gepakt. Ik was om 11 uur thuis.

Vrijdag ochtend zou ik eigenlijk meten melken. Harry had geregeld dat ik om 8 uur mocht beginnen. Ik heb ‘smorgens eerst geholpen met melken afmaken en daarna kalveren gevoerd. ’s Middags hebben we blokken in de pivot tracks gedaan. Die wielen van de pivot rijden elke keer over hetzelfde stuk en soms trekken ze dan van de sporen. Als dat ding de volgende ronde er dan overheen wil, krijgt die storing omdat er een kuil zit. ’s Middags hebben we kalveren en koeien gevangen en ’s avonds heb ik gemolken samen met Jannie.

Zaterdag ochtend heb ik gemolken. Daarna hebben we kalveren gevoerd en hebben we kalveren naar verschillende stukken wei verhuisd. ’s Middags hadden we tijd voor een bak koffie, ondertussen was er een koe aan het kalven en die konden we op die manier mooi in de gaten houden. Gurri vroeg of ik niet langer wilde blijven. Na mijn koffie heb ik het kalf eraf getrokken en konden we gaan middageten. Na het eten hebben we koeien en kalveren gevangen en was ik voor die dag klaar.

Zondag heb ik geholpen met het melken afmaken. Daarna hebben we kalveren gevoerd. Gurri vroeg of ik de hooiringen kon vullen met stro omdat ze zeer waarschijnlijk die trekker nodig hadden straks bij het maaien. Allrighty doe ik! Ik weet niet wat het is maar ik heb altijd wat met dat voeren. Dit keer geen kuilen waar ik in rijd, nee het was vies! Ik had die dag mijn eerste ontmoeting met een slang! Dat vieze ding zat in die baal stro. Ik heb de voorlader een paar keer heen en weer gedaan zodat dat vieze ding eraf zou vallen. Daarna moest ik die touwen nog doorsnijden. Gadver! Het is goed gegaan maar was te laat om ‘m te killen. Woensdag hebben ze hier een controle. Een soort KKM bij ons. De hele melkstal moest dus schoongemaakt worden. Ze doen dat hier niet met de hogedrukspuit, nee alles gebeurd met een borstel en water en zeep. Want how toch als er iets nat wordt. Ik had daar natuurlijk al gauw de schik van af. Gelukkig mocht ik daarna harken en na het harken melken. Het harken was leuk. Ze hebben hier van die radio’s in alle trekkers en jute’s zodat je met elkaar kunt praten. Er werd veel geouwehoerd, hou ik wel van!

Maandag ochtend heb ik gemolken. Daarna heb ik kalveren gevoerd en zijn we weer begonnen met het schoonmaken van de melkstal. Ik mocht daar al snel mee stoppen want moest weer harken. En god wat heb ik een schik gehad! Jan, een vriend van Harry en z’n 80 jaar, was er ook. We hebben erg veel gelachen, leuke vent! Hij snapte maar niet hoe ik als meisje zo kon werken.. Hij zei dat ik met Jeroen moest praten en dat we maar moesten immigreren. Haha dat is al de derde die dat zegt! Ik heb het hier wel erg naar mijn zin dus misschien moet ik er dan toch maar eens over nadenken..

Dinsdag heb ik de hele dag geharkt. Ook weer met Jan en er werd weer veel geouwehoerd. Het is toch wat als je als enige meisje tussen 8 kerels moet werken! Mister Afrika was er ook de hele week en ow ow wat werd dat arme jong in de maling genomen elke keer. Dinsdagavond moest ik de droge koeien checken. Ben daarna nog even naar het huis van Jannie en Dennis gegaan want ik was ietwat geïrriteerd. Daar een biertje gedronken en rond 11 uur / half 12 was ik weer terug. Ik kon die niet goed slapen snachts.

Woensdag ochtend, vandaag dus, was mijn 7e dag werken. Ik heb vanmorgen gemolken en ben daarna de hele dag gaan harken. Het was vandaag gruwelijk warm en was aardig afgefikt dus had soms wat moeite met m’n ogen open houden.

Morgen begin ik om 9 uur en drie keer raden wat ik mag doen…. ? Harken!

We hebben bij Paul nu z'n 4500 balen gemaakt. Hier liggen er nu 400 denk ik en we hebbe nog een paar stukken te gaan!

Nou lieve kijkbuisvriendjes, dit is weer een heel verhaal, maar ach hebben jullie wat te lezen is het niet? En oja, dat van dat immigreren ga ik niet over nadenken, ik kom gewoon terug ;)

Bye!

  • 28 Oktober 2015 - 11:54

    Hendrika:

    Hoi Denice, wat weer een leuk verslag. Wat moet jij hard werken! Maar fijn dat het goed gaat, en het is je geraden dat je weer thuis komt anders komen er heel veel mensen je halen!,,,,

  • 28 Oktober 2015 - 14:52

    Maaike:

    Oei.. Jeroen al jaloers? :) leuk verhaal weer! Dat van die slang was echt vies!! Hopelijk kom je dat beest niet nog een keer tegen...
    Hmm.. Super vet dat ze je graag langer willen houden! Kan natuurlijk ook niet anders met zo'n harde werker!!

  • 28 Oktober 2015 - 15:06

    Mam:

    Heey meid,

    Ach wat een story weer super!!!! Het is echt een vermaak om het te lezen,
    nou dat was zeker balen met al die balen HAHA.
    En een ding kiek uut met die vieze slangen daar gadver ik griezel er hier al van bah.
    en het 2de ding WE KOMEN JE HALEN zoals Hendrika al zei.
    Geniet van het mooie weer en alles wat er daar gebeurd .
    Wacht op het volgende verhaal.!!!

    Veel lieve groeten van ut volk uut de'' De Lenden ''

    en de mijn he Danny een dikke poot van de mijn.

  • 28 Oktober 2015 - 19:42

    Brigitte:

    Een blonde vrolijke Deerne uut Olburgen, tsja dat zal wel opgemerkt worden. En ze is ook nog niet op haar (rode lippenstift) mondje gevallen. Fijn dat ze van je genieten, ook al is het maar voor efkes.
    En die slang; volgende vangen, villen en drogen. Dan kun je er een mooi tasje van maken.

    Immigreren; ik geloof niet dat dit woord in het woordenboek van familie, vriend en vrienden staat. Valt dus niet uit te leggen, offe.......

    Hier is het genieten van een mooie herfst, lekker weer, veel blad waardoor ook ik hier veel aan het harken ben.

    Hey meisie, het ga je goed, tot volgende week.

  • 30 Oktober 2015 - 22:15

    Gerrit:

    Hoi Denise,

    Ik zag je briefje liggen (ie wet wel waarbenjij.nl) en dacht ff kiekken wat ze dût
    Wat kun ie schrieven zeg!!
    Blij voor je dat het zo goed gaat met je. En uit je verhalen op te te maken vermaak je je prima.
    Je schrijft prachtig ik zie het allemaal zo voor me.en dat ze allemaal zo gek met je zijn had ik ook niet anders verwacht
    ik zie er naar uit je volgende verhaal te lezen.
    Hier gaat alles ook goed, je naamgenote groeit prima en weet je wat de melktank was ook al een keer te klein (hihihihi)

    Groetjes Gerrit

    ps die hark met die wielen dat is een dubbele sprintmaster die hadden ze hier vroeger ook

  • 01 November 2015 - 18:29

    Gerrit En Berna :

    he denise wat fijn dat je het zo naar je zin hebt ,elke keer leuk om effe te lezen hoe het gaat daar nou wel goed en gezellig . geniet nog maar lekker daar denise voor je het weet is de tijd alweer voorbij en dan kom je terug met een mooie ervaring gr van ons allemaal

  • 01 November 2015 - 19:09

    Hans, Tanja En De Rest V D Fam.:

    We zijn er eens even voor gaan zitten. Het lezen van jou prachtig geschreven verhalen. Goed te horen dat je het zo naar de zin hebt.Fijn dat de tijd snel gaat en je bij zulke leuke mensen bent. Neem ook de tijd om te genieten, gr. Van ons allen x

  • 02 November 2015 - 15:16

    Fietje:

    Hey Denise, kreeg de tip eens ff op je site te kijken. Na 1 verhaal heb ik er maar eens even een bakkie Toldiekse leut voor gezet en alles op mijn gemak gelezen. Dat was genieten, mooie verhalen, nu al mooie herinneringen die je hebt gemaakt! Geniet met volle teuge van de aussies, maak je reis en je komst voor die mensen en jezelf onvergetelijk! En voor alle mensen die je volgen genieten we mee met je verhaal!
    Groetjes Fietje

  • 04 November 2015 - 13:05

    Inge:

    Potverdomme wat een verhalen! Machtig!
    Ik kan niet wachten tot je volgende, ik lig telkens in een deuk hier op kantoor (ja ik word dan ook raar aangekeken door die Friezen hier, BOEIEN).

    Genieten hè, en knallen!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10265

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: