Springbrook farm en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Springbrook farm en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Springbrook farm en Melbourne

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

27 September 2015 | Australië, Melbourne

I’m alive!

Sorry lieve kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes. Ik was even een week, nouja 5 dagen, afgezonderd van wifi en telefoon signaal. Ik was namelijk op de trainingsfarm. En jeetje wat heb ik schik gehad daar! Ik heb me ook een beetje geïrriteerd aan mensen die niet weten wat werken is maar oke, he die zijn er overal. Maandag zijn we daar aangekomen en werden we in twee groepen gesplitst. 1 groep ging naar de andere trainingsboerderij. Vond dat wel jammer want Maaike en Vallery gingen naar de ander. Maar he, niet zeuren, schouders eronder en pezen! ’S middags hebben we met de motors rond gecrosst. Was wel geinig. Het waren erg aardige mensen daar op de trainingfarm. :). Maandag avond heb ik met Clint gepraat, de manager daar over wat ik graag wou doen. Hij wist meteen een leuk bedrijf voor mij. Na een tijdje kwam Clint naar me toe. Goed nieuws! De boer had gebeld. Leuk! Dinsdag zou ik hem terug bellen om te horen hoe en wat.
Dinsdag hebben we de hele ochtend rond gecrosst op de motors. Lachen! Berg op berg af. T was niet altijd even makkelijk met die los liggende keien en zooi. Ben gelukkig maar 1 keer om gekiept en dat was gelukkig niet hard. Na het middag eten kregen we ‘trekkerles’. We moesten hout snippers rondom olijfbomen gooien. Elke keer ging er dan een ander op de trekker, en mijn god! Er zitten echt stuntpiloten tussen! Trekkers die afslaan, trekkers die de bomen inrijden, te hard rijden zodat de 'leraar' er bijna af valt, ow ow ow. Ik kreeg een leuk compliment: ‘Een vrouw op een trekker… die zo kon rijden!’ Hahaha. Savonds heb ik de boer terug gebeld. Erg leuk! En raad eens… hij komt van oorsprong uit Nederland! Woeeehoeeew! Hij, zijn naam is Harry, is erg aardig. Ik start daar maandag. Het is een melkveebedrijf in Millicent onder in Australië. Het is daar een stuk koeler als in het oosten. Dat vind ik niet zo erg. T wordt daar ook wel warm in de zomer maar niet zo extreem als in het noorden en oosten. Probleem is misschien alleen dat ik in januari dan nog steeds niet kan concurreren qua huidskleur met Rianne. Maar ach daarvoor ga ik niet hier heen. Ik heb daar als goed is telefoon en wifi en m’n eigen slaapkamer. Heerlijk!
Woensdag was een dag vol ervaringen. Ik heb op een knol gereden, ja echt waar, ik op een knol! Haha wie had dat gedacht! Ze lachte me uit dat ik nog nooit op de knol van Rianne had gezeten.. Tja sorry, ik eet ze liever :). Gelukkig had ik zn oud beest dat nooit weg zou lopen hahah maar goed het was best leuk. De berg op en berg af. Na het middag eten gingen we bomen om zagen met een kettingzaag en dat in stukken maken. Oke dat was wel geinig maar niet heel spectaculair. ’S Middags om 3 uur kwam de slager om een koe te schieten en te slachten op locatie. We mochten er voor kiezen om er bij te blijven of weg te gaan. Ik ben er bij gebleven en vond het donders interessant. Vooral toen ze m open sneden en je al de ingewanden zag. (lekker he?). Na het avond eten kwam Georgie naar me toe, een van de werkneemsters die me opties gaf voor mijn reis naar Millicent. Ik vertrek zaterdag met het vliegtuig naar Melbourne, blijf daar 2 nachten en ga dan maandagochtend vroeg met de trein. Okidoki!
Donderdag hebben we afrastering geplaatst en tjezus wat heb ik me geïrriteerd. Wat een slome drollen zitten er tussen. Ik heb ze uitgelegd hoe we dat in Nederland noemen: Gemeentewerk! 3 man kijkt en 1 werkt. Clint irriteerde zich ook dood, dit liet hij dan ook even duidelijk merken: Of werken en je best doen, of hij zou hun bazen bellen en zeggen dat ze niet hoefden te komen. Zo!
Vrijdag was erg leuk! We hebben koeien gedreven met de motors. Daarna hebben we ze in een opvanghok gedaan waar ze daarna een voor een door een behandelbox moesten. De kalveren moesten gesepareerd worden voor castratie, inenting, brandmerk en nummeren. We gingen met zn allen in die groep koeien. Voor mij liep een van de medewerkers Erik. We waren nog niet begonnen of er was een koe aan het flippen. Het leek wel een stier! Waarschijnlijk had madam een kalf, ook liepen er 2 stieren tussen dus mevrouw vondt ons niet aardig. Ze begon te snuiven en kwam op ons af. Iedereen sprong gauw op het hek. Koe was eruit en we konden verder. Ik mocht van Clint niet meer helpen tussen de koeien want ik hoefde niet meer te oefenen haha! Oke oke. Na dat die groep er door was gingen we de volgende groep halen. En wat denk je…. Ja hoor dat stomme klootbeest kwam recht op me af. Iedereen sprong op de rand van het hok. Ik dacht: Shit! Als ik nu naar de rand ren haalt die trut me in. Dus ik bedacht me niks en gaf haar een loeiharde trap tegen der neus. Ding was zo gek. Zal haar een worst wezen. Ze ging achteruit, krapte met haar poot over de grond, snuiven en ja hoor daar kwam ze weer. Ik schoppen, sprong van links naar rechts en probeerde haar te ontwijken. Ze heeft m’n voet geraakt de bitch! Maar als snel kwam Clint met een stok en Erik met een stuk tyleen slang. En dat vond ze op de een of andere manier minder fijn. Eigen schuld trut! Daarna was de rust wedergekeerd. Clint noemde me een echte Rodeo chick! Ik was de Dirty Dutchie. Haha! Alle andere mensen waren kei bang geworden, iets wat je dus nooit moet doen, geheid dat ze je gaan etteren. Daarna mocht ik een koe opvoelen of ze dragend was. Leuk! Reactie van de andere was: ieelllll gaaaaddver, t stinkt! Oke, toen was ik er echt klaar mee. Ik heb ze, op mijn manier, gezegd dat ze nu hun mondje beter even dicht konden houden. Na dat die koeien klaar waren moesten we een kalf vangen en die op de grond zien te krijgen. Clint deed het eerst voor. Ik mocht als eerst. We moesten met 2 man werken. Al snel had ik een kalf uit het hok gesleurd en m in bedwang. Oke, dacht ik, ik ga niet wachten tot die slome geit (die andere die me moest helpen) een keer door heeft dat een kalf sterk is. Dus huppekee ik werk dat kalf naar de grond, klaar volgende. Clint noemde me van de week z’n Dairy Queen. Hij vondt t fijn dat ik er was, aangezien die andere niet echt inzicht hadden. Leuk om te horen!
Zaterdag werden we naar Brisbane Airport gebracht. Daar heb ik samen met Hanna het vliegtuig naar Melbourne gepakt. In Melbourne zijn we met de taxi naar het Hostel gegaan. We hadden al ruzie met de taxi chauffeur. Die asshole wou dat we meer betaalde dan dat op de klok stond. Gekke henkie zeker! Niks dervan dachten we. Tot die een beetje pissig werd en hebben we m toch maar de 7 dollar extra gegeven. Sukkel! Het Hostel is niet alles. De wc en badkamer zijn klein en vies. We slapen op een kamer van 14 man en het stinkt. Blehg! Maar het is gelukkig maar voor 2 nachten. Vandaag zijn we naar het treinstation gelopen en hebben daar de ticket gekocht. Hanna gaat vanavond naar haar bedrijf. Ik vertrek morgen met de trein om 8.17 richting Millicent. Het is een reis van 5 uur. Gadver! Maar hopelijk krijg ik er wat leuks voor terug :). Gaan we vanuit.

Nou lieve kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes het is een lang verhaal. Sorry! Maar het is van een hele week.

Ik zal Rianne vragen of zei wat foto’s erop wil zetten.

Bedankt voor jullie reacties op de vorige verhalen!

Tot de volgende keer!

  • 27 September 2015 - 12:04

    Gerrit En Berna:

    wat leuk denise om te leen hoe het met je gaat daar fijn om te horen dat het je goed gaat en jij daar je mannetje ik bedoel vrouwtje weet te staan leuke ervaring geniet er nog lekker van ,ook bij je nieuwe adres daar veel plezier denise

  • 27 September 2015 - 18:56

    Anita En Marcel:

    Hey cowgirl,
    Spannend, leuk,verrassend, net weer even anders.
    HAVE FUN!!!
    Gr, Anita en Marcel

  • 28 September 2015 - 08:59

    Ilonka Jolink:

    Hallo Denise,
    Wat is het prachtig je verhaal met daarin je ervaringen en gebeurtenissen te lezen. Wauw ☺!
    Suc6 !
    Groeten Kyra, Freek en Ilonka

  • 29 September 2015 - 07:39

    Brigitte :

    Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan.

    Als je de uitdaging aangaat om in een ander land en zelfs werelddeel gaat werken, dan krijg je te maken met vele verschillende culturen en dus houding en omgangsvormen van anderen. Het "snelle" van vandaag in onze westerse cultuur staat haaks op het mañana in veel andere landen. Ook hier is wat voor te zeggen.
    Ik wens je vele mooie ervaringen toe, en het is machtig mooi, om je verhalen te lezen.

  • 29 September 2015 - 17:57

    Willemine:

    Hahaha, wat kun jij leuk schrijven zeg! Ik zie het al helemaal voor me :p
    Veel succes en plezier in Millicent en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Geniet ervan!!

  • 29 September 2015 - 22:33

    Wieke:

    Haha! Dairy Queen! Heel veel plezier in Millicent :)

  • 30 September 2015 - 04:10

    Jorien Papen:

    Ha Denise!

    Gelachen om je verhalen, ik zie t ook helemaal voor me. Vrees dat je eraan zal moeten wennen dat er nog heel veel andere slome geiten op deze wereld wonen

  • 30 September 2015 - 08:23

    Maaike:

    Aaaaah!! Wat leuk om te lezen! En hoe gaaf al die complimenten die jij daar al gekregen hebt. Worden er vast nog veel meer.. ;) Hopelijk bevalt het bij de boer en krijg je het daar ook naar je zin!! Ik wacht je volgende verhaal af!!

  • 30 September 2015 - 08:27

    Maaike:

    Wat leuk trouwens dat ik ook mee ben! ;P

  • 30 September 2015 - 19:33

    Inge En Erwin :D:

    Hee Denise!

    Wat een lachen verhalen schrijf je zeg, heel leuk om te lezen. We hopen dat het goed gaat daar, maar daar maken we ons niet te druk over want je red je zelf heel goed lezen we nu al wel weer. Leuk dat je zoveel complimentjes ook krijgt, haha! Hadden niks anders verwacht.

    Wij zijn net weer terug van vakantie, en wat was dat mooi! Maandag beginnen we weer met werken :'(
    Heel veel plezier in Millicent, we hopen snel weer wat van je te lezen!

    Groetjes en liefs

    Erwin en Inge

  • 06 Oktober 2015 - 19:01

    Ilonka Jolink:

    Hallo Dairy Queen
    De kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes zitten klaar om nieuwe ervaringen te lezen :-) ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 10258

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: