Week 47, gadver de tijd gaat te snel! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Week 47, gadver de tijd gaat te snel! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Week 47, gadver de tijd gaat te snel!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 November 2015 | Australië, Glencoe

Hallo beste mensen!

Daar is die dan! Weer een nieuw verslag. (Sorry Brigitte zondag is ‘m niet geworden). Zoals jullie kunnen lezen heb ik de kop veranderd. Ik noem jullie niet langer kijkbuisvriendjes en vriendinnetjes. Hoe komt dat? Brigitte vroeg mij waarom ik jullie zo noemde. Mijn gedachten was: Hmm tja beestje moet toch een naam hebben. Maar toen ik daar even langer over prakezeerde dacht ik: een kijkbuis is een andere naam voor televisie, dus eigenlijk klopt er niks van! Dat moet veranderd worden, ik zie het namelijk nog niet gebeuren dat mijn verslagen gelezen worden op de televisie, alhoewel je weet het tegenwoordig ook niet meer met die technologie. Dus, bedankt voor het scherp wezen Brigitte! Als jullie hier nu erg gepikeerd over zijn, laat het even weten.

Goed, nu over op serieuze zaken. Kan dat ook nog? Ja dat kan ook nog! Vrijdag moest ik weer aan de bak. ’s Morgens melken. Ik stap niets vermoedend de deur uit. Pak m’n regenbroek uit m’n laarzen, (waarom zat dat ding in mijn laarzen? Ik had ‘m bij Harry laten liggen en die heeft ‘m terug gebracht naar hier, dus heb ik ‘m voor het gemak even in m’n laarzen gestopt.) ik wil m’n regenbroek aan doe en wat denk je? Komt er een joekel van een spin uit zetten! Dat ding was wel 7 cm groot! Ik heb me niks bedacht en dat ding kapot gemaakt. Onder het melken kwam Dennis naar me toe die vertelede dat we niet naar Harry toe gingen voor het onthoornen. Het rooster was veranderd. Oke, jammer. Na het melken hebben Jannie en ik kalveren gevoerd. Overdag hebben we nog wat klusjes gedaan. Daarna heb ik koeien gehaald. Na het koeien halen kwam Dennis terug uit ‘town’. Hij had een V-snaar voor de grasmaaier! Wow, Yes! Ik heb dus meteen maar aardig, maar ietwat dwingerig aangeboden om hem te helpen met dat ding erop zetten. Eenmaal de V-snaar erop te hebben en de grasmaaier weer gebouwd zoals die hoort te zijn, probeerde we het rot ding te starten. Tuurlijk start dat rot ding niet. Oke, starten met startkabels dan maar. Eerst met startkabels en de jute van Dennis. Nope, deed niks. Alles nagemeten, geen stroom in de startkabels. Toen de startkabels van de pivots opgehaald en de witte jute, dat hondenhok, erbij. En daar ging het ding! En een kabaal, nee heel wreed! Dennis had de uitlaat eraf gesloopt. Nondeju! Hahaha ik lachte me kapot natuurlijk. Dus, uitlaat er weer op gemaakt en geprobeerd. Jap hij werkte. Dennis ging eerst maaien, daarna mocht ik hier maaien. Ik heb het grote stuk achter de keet en het belangrijkste stuk voor de keet gemaaid. Daarna werd het te donker en kon ik niks meer zien. Morgen maar weer!

Zaterdag ochtend moest ik melken met Heidi. Ik heb koeien gehaald. Jannie en Dennis moesten later beginnen. Alles ging goed tot we de hoppy’s gingen melken. Ik weet niet wat er gebeurde (ik stond aan de andere kant van de melkstal) maar opeens was er geschreeuw en boze mensen. Wat bleek, Heidi wou Dennis helpen met de Hoppy’s maar ergens is dat niet goed gegaan. Ik dacht: Holy shit! Euhhh ik blijf wel even hier staan. Na het melken heb ik de koeien achter het draad gedaan waar ik telefoon kreeg van Ria. Het werken in de tuin ging niet door. Shit! Jammer!! Na het melken hebben we kalveren gevoerd. Harry kwam hier om het akkefietje van die morgen uit te praten. Daarna heb ik wat draden verzet. Na de lunch heb ik wat balen geplakt. Dat doen ze hier niet meteen als ze er een gat in maken met de balenklem. Nee hier zetten ze er een stel neer en die mag je later na lopen. Jap, kan ook anders. Daarna heb ik koeien gehaald en had weer las van m’n astma. Smerige stof. Na het koeien halen was ik vrij. Ik wou het laatste stukje gras even maaien en wat denk je? Dat smerige rot ding startte weer niet. Ik heb de jute er bij gezet, startkabels eraan, maar nee hoor. Toen was ik er ook wel zo zat van, heb dat ding weer in de hoek gedrukt, bekijk het maar! Anstekken dat ding!

Zondag heb ik het melken afgemaakt en kalveren gevoerd. Daarna heb ik nog wat draden verzet en wat klusjes gedaan. ’s Middags heb ik koeien gehaald en gemolken. Heidi vertelde me nog een leuke, goede zin: ‘’You can get the girl out of the dairy, but you never can get the dairy out of the girl.’’ Ik vond ‘m goed en klopt precies!

Maandag heb ik weer het melken afgemaakt en kalveren gevoerd. Daarna heb ik draden verzet. Guri belde mij om te vragen of ik ’s avonds Nelly kon ophalen van het bus station in Mount Gambier. Tuurlijk kan dat! Jannie zei dat ik na het draden verzetten pauze had. Het was zo gruwelijk warm, dus dat kwam goed uit. Om half 4 heb ik de koeien gehaald en daarna gemolken. Na het melken snel gedoucht en Nelly opgehaald. Nelly kwam terug van haar vakantie naar Zweden.

Dinsdag ochtend heb ik gemolken en heb ik met Heidi kalveren gevoerd. Heidi vroeg of ik zeker wist dat ik naar huis zou gaan. Ik heb gezegd: ja ik ga naar huis, maar wil eigenlijk langer blijven. Ze vond me een fijne meid om mee te werken. Dat is goed om te horen! Na de kalveren moest ik even langs alle pinken en stieren crossen om te kijken of alles nog leeft, gezond is en of ze nog genoeg voer hebben. Bij die stieren vertik ik het om in de wei te gaan dus dat heb ik op een afstandje gedaan. Daarna had ik pauze. Het was ook vandaag weer gruwelijk warm. ‘s Avonds met melken loop je dus ook gewoon in een korte broek, met hemdje, melkersschort voor en heel charmant met laarzen! Sommige komen er uit te zien als een beest en sommige werken wat schoner. Ik heb er een hekel aan als ik helemaal onder de stront zit dus ik spuit me armen elke keer maar af. Meteen verkoeling! Ik moest melken met Alex, ik weet niet of ik dat al eens gezegd heb, maar dat is z’n fijne lieve man! Hij is in de 60 en echt z’n opa figuur.

Woensdag ochtend moesten Nelly en ik beide om 7 uur beginnen. Ik had dinsdagavond het spoelwater van de melkstal in de kalverfeeder gegooid want vond dat ding wel zo ranzig. Dat kon mooi een hele nacht weken. ’s Morgens heb ik dat ding helemaal schoongemaakt. Schoon schoon en niet even afspuiten. Daarna hebben we ontbeten en koffie gedronken. Omdat het nieuwe kalverseizoen in februari weer start moesten de houtsnippers uit de hokken. Dat heb ik ‘s morgens gedaan met Dennis en later met Jannie. Wat een dom werk! Ik snap niet dat ze hier niet gewoon een stel scharnieren aan die hekken lassen en het dan zo maken dat ze er met de trekker in kunnnen rijden. Aan 1 kant van de stal kan dat wel, aan de andere kant niet. Daarna zijn Dennis en ik naar Harry gegaan. We hebben eerst een stel stieren uitgezocht. Daarna een stel stieren, stuk of 50, behandeld met B12 en longworm spul. Daarna hebben we een andere groep stieren opgehaald. Ik reed met Harry mee in de jute. De jongens die voor Paul werken reden voor ons uit met trekkers, die waren net klaar met het maken van de pivot. Ik zeg tegen Harry, euh Harry ik wil niet heel vervelend doen, maar die lui hebben dat hek niet dicht gedaan. Harry: ah jawel joh, dat weten ze toch. Dus ik nog een keer: Harry, dat hek is nog open ik durf het te wedden. Dus Harry pakt z’n radio en zegt: Hej! Wie is dat in die laatste trekker? Antwoord: Hey Harry, ik ben het Avon. Harry: Waarom heb je het hek niet dicht gedaan? Dat is toch niet zo moeilijk? Goed, Avon uitgestapt, stieren terug gejaagd en hekkie dicht gedaan. Opgelost! Die stieren hebben we uitgezocht om te kijken wat naar de slacht kan en wat niet. Na dat we deze groepen allemaal weer veilig naar hun wei hebben gebracht waren de arme hummels aan de beurt. De groep die we vorige week ook te pakken hebben gehad met castreren. Die beesten waren het zaakje nog niet kwijt maar de kleur was wel sterk veranderd. Deze groep hebben we onthoornd. Ik heb er ook een stel gedaan. Tjakka, eraf met die dingen! Nadat we klaar waren is Harry even gaan zwemmen in z’n zwembad. Hahaha. We hebben daar gegeten en waren 10 uur thuis.

Vandaag en morgen ben ik vrij. Ze zeggen dat het mooi weer wordt dus ga misschien naar Beachport.

Verder gaat het goed met me! Ik vermaak me hier echt. En zoals ik al vertelde in het vorige verslag wil ik best langer blijven. Ik heb gevraagd aan thuis wat ze hier van vonden maar ik krijg het niet voor mekaar. Jammer, ik knup er zo nog een paar maand bij aan! Het is hier z’n fijn land! Lekker de ruimte, gemoedelijk, iedereen wil je helpen, gigantisch respect voor de veehouderij en overige landbouw, geen achterlijke regeltjes, heerlijk! Ze hebben hier gewoon reclames op de televisie over spullen voor de landbouw. Dat is toch geniaal! Moesten ze in Nederland eens doen!

Ik wil jullie weer bedanken voor de reacties!

Nou ik ga genieten van mijn vrije dagen! Tot de volgende keer!

Doei!

  • 19 November 2015 - 08:29

    Maaike:

    Aah Lieve Denise! Ik geniet altijd zo van jou verhalen!! Erg leuk om te lezen! Schatje, erg tof dat je langer wilt blijven. Zeker een goed teken dat je langer wilt blijven.. Maar goed.. Ik heb ook wel weer zin om samen biertjes te drinken!! :) veel plezier op je vrije dagen!

  • 19 November 2015 - 16:23

    Mam:

    Heey,

    Wat een verhaal weer leuk hoor !! ik heb foto's gezien en ik zie hoe jij geniet ,en wat het vee betreft ook wel mooi vee daar . Alleen hou ik niet van bollen je hebt goed dat je de wei niet in gaat.
    Snap best dat je wilt blijven maar aan ons alleen ligt het niet je hebt ook een fijne vriend die zijn vriendin al 4 mnd erg mis.
    Maar hey het doet ons zeker goed dat het perfect gaat en dat je het nu goed hebt.
    Maar straks geniet je nog meer samen met Rianne dat word lachen weet ik nu al.
    Geniet nog maar meid de tijd vliegt idd.
    Bedankt voor je pakket we zullen op St.Klaasavond jou doos even uitpakken.
    Hoesten en proesten en de longen schoon houden graag !!!!
    Tot de volgende keer meid


    Liefs van ons en de mijn Danny

    Gr uut De Lenden


  • 19 November 2015 - 17:03

    Anita:

    Ben er weer even voor gaan zitten. Het is een long story. Verjaardagen zijn goed gevierd. Je mams liet vol trots het kettinkje en de bloemen zien. Erg attent van je. Het is wel jouw plekkie daar, zo enthousiast.
    Snap wel dat ze jou niet kwijt willen. Maar zorg dat je de boel heel houd.
    Mis de foto's. Kerstboom in de zomer, zal wel even schakelen zijn.
    Werk ze en GENIET nu het nog kan.

    Groetjes Anita

  • 20 November 2015 - 11:38

    Hendrika:

    Lieve Denice, bedankt voor het mooie verhaal. Ik snap best dat je het daar naar je zin hebt, iedere dag is weer een uitdaging!
    Liefs van ons uit Ritsumasyl

  • 22 November 2015 - 19:38

    Brigitte:

    Hey Nichtje,
    Fijn weer van je te horen. Moest ff nadenken over de inhoud. Met name het spanningsveld tussen blijven en de wens van het thuisfront. Een lastig gevoel, maar als je eerlijk aan jezelf blijft, kom je er wel uit. Mijn mening doet er dus ook helemaal niet toe, bedenk ik me na een week.
    Elke dag is opnieuw een ervaring. Ik geniet met je mee.

    dikke knuffel vanuut Hengel


  • 23 November 2015 - 20:14

    Ilonka :

    Hey Denise,
    Het is weer een prachtig verhaal het is een genot om het te lezen.
    Nog FF en dan komt je zus naar je toe. Kunnen jullie samen genieten tijdens de feestdagen in de zon!

    Tot de volgende keer,
    Groeten uit Baak

  • 24 November 2015 - 11:09

    Bernd En Ellen:

    Hee meid.

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar en dat je best langer zou willen blijven..
    Beter zo, dan dat je juist naar huis wilt..

    Nou meid nog een paar weekjes en dan Komt Rianne,, wat leuk!!! Samen genieten en alles kunnen laten zien.
    Ben benieuwd welke verhalen we dan krijgen te lezen hihi..

    Hopelijk hebt je lekker genoten van je vrije dagen.
    Werkse weer deze week.. en tot snel.

    Liefs Ons


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 10257

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: