Weer een week met veel plezier! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Weer een week met veel plezier! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Weer een week met veel plezier!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

26 November 2015 | Australië, Glencoe

Hallo boeren, burgers en buitenlui!

Hoe is het? Goed? Mooi! Met mij ook! Hejeee bedankt voor jullie leuke en lieve reacties weer! Tjonge er zitten alweer 8 dagen tussen het vorige en dit verslag. Geheid dat dit dus weer een lang verhaal wordt. Excuses daarvoor. Excuses? Nee geen excuses, het is slecht en koud weer in het kikkerland dus iedereen heeft bakken van tijd om met een goede kom koffie het verhaal te lezen. En er mag ook wat lekkers bij! Want dat hebben ze wel in het kikkerland! Oh wat mis ik dat! Een goede kom koffie met een stuk gevulde speculaas! Nou he Denise nu begin maar aan je verslag anders leest straks echt geen mens het, zegt het stemmetje in m’n hoofd. Of ik daar naar luister? Ach alleen als het me past. Oké ik hou op daar komt die dan:

Donderdag, de donderdag dat ik vrij was. Jap ik ben naar Beachport geweest. Leuk plekkie aan de zee. Erg gezellig, ik kan altijd genieten van dingen als, mooie schilderingen, aparte kunst zo langs de weg en natuurlijk die giga mooie natuur die ze hier hebben. Dat alles heb ik gezien in 1 dag! Ik heb een dag rondgereden daar in Beachport. Eerst ben ik gestopt bij de Jetty, dat is zn soort loopbrug waar vissers hun bootje aan vast kunnen leggen. Dat gekke ding was 772 meter lang! Ik ben er een heel stuk overheen gelopen tot ik vond dat het hout er toch wel ietwat slecht uit zag, het water vrij diep was en ik nog best ver boven het water zat. Jap, ik heb hoogtevrees en een hekel aan water zodra ik niet meer kan staan. Ik ben dus mooi terug gegaan. Daarna ben ik met m’n bolide verder gereden waar ik wat mooie stukjes van de kust heb gezien. Ook hebben ze daar een apart meertje waar het water nog zouter is dan de zee. Schijnt dat mensen met artritis en dergelijke daar graag in zwemmen. Na het watergedeelte heb ik nog een wandeling gemaakt door een stuk natuurpark. Holymoly wat vond ik dat mooi! Die bomen zijn zo gigantisch mooi hier. Daarna ben ik terug gereden en was de dag alweer om. He verdikkeme, weer één!

En zo was het al weer vrijdag, mijn tweede vrije dag. Dennis vroeg of ik hem wou oppikken bij de garage. Tuurlijk kan dat! Ik ben de beroerdste ook niet en auto rijden vindt ik leuk dussee, jup kan! Nelly is terug dus er moest weer het een en ander schoongemaakt worden. Dat heb ik daarna gedaan. Daarna kwam Avon me hier oppikken en zijn we in Millicent naar de duinen gereden. Paul had hem daar een route laten zien. Dat is alleen te doen met een 4x4 dus mijn bolide kan dat niet trekken. Shit! De duinen hier zijn heel anders als bij ons, wel kei mooi! Het is gaaf om te zien wat de wind met zand kan doen! Gaaf! Onderweg kwamen we opeens een groep motorcrossers tegen. Hah! Dat leek mij nou ook wel leuk. Of het verstandig is? Neuh denk het niet. Eenmaal terug heb ik niks meer gedaan, beetje tv gekeken en de luilak uitgehangen.

Zaterdag ochtend moest ik melken. Gurri vertelde dat we rond half 11 bij Harry moesten zijn. We hebben dus snel de kalveren gevoerd en zijn die kant op geknapt. Bij Harry waren 2 scheerders de schapen aan het scheren. Leuk om te zien, en snel dat dat gaat! De vrouw van Paul liet met zien hoe je de wol moet oppakken en dan moet uitspreiden op een tafel. Daar doen de andere de viezigheid eruit halen en de rest stoppen ze in een bigbag onder de pers. Paul vroeg me of ik de schapen wou aangeven. Hij liet me zien hoe je z’n geval, onee schaap, op de kont krijgt. Je drukt z’n kop opzij hebt een hand op z’n kont, doet een stapje terug en hatsjee daar ging die. Was best leuk om te doen! Even wat anders dan koeien. Het was ook erg gezellig, na dat het scheren klaar was gingen we met z’n allen binnen soep en brood eten. Dat had Ria gemaakt. Het was een beetje z’n gezelligheid als dat we thuis hebben als we met de hele familie aan het hooien zijn geweest ofzo. Toen we daar weg gingen heb ik ’s avonds nog gemolken. Na het melken ben ik met Nelly boodschappen gaan doen. Ik reed, het was al donker. Toen we in de auto stapte om terug te gaan spraken we met elkaar af om niet te hard te rijden en beide de kangoeroes in de gaten te houden. Stel geiten dat we ook zijn, we zien beide een kangoeroe aan de kant van de weg staan wat doen we? Beide wijzen en zeggen: ooeehhhhh! Jap dat was er een. Godzijdank bleef dat ding staan en hebben we niks geraakt. We kwamen daarna natuurlijk ook niet meer bij van het lachen.

Zondag ochtend moest ik melken ’s ochtends. Daarna heb ik kalveren gevoerd en hooi en graan bijgevuld. Harry was hier om te maaien en had de hond meegenomen. Het maaien is niet meer om het gras in de baal te doen. Het gras wordt gemaaid zodat de koeien het verse gras kunnen eten. Omdat het hier droog is, is het gras gaan schieten en dat lange spul vreten ze niet. Als we klaar waren met de kalveren konden Nelly en ik ‘m wel meenemen anders zat die de hele dag achterop de jute. Ja, dat kan natuurlijk niet. Nelly en ik gingen de pinken in een ander stuk doen en hadden de hond mee. Een van de pinken werd zo gek dat de hond er bang van werd! Dat gekke dingen begon zelfs te nukken op ons. Opzouten kreng! Nadat we die etters in de wei hadden hebben we de gaten in de balen geplakt en de lange staarten plastic eraf gesneden. Gurri belde mij op of de hond bij ons was. Harry was ‘m kwijt. Haha! Na de lunch hebben we de quads gewassen en heb ik koeien gehaald. Daarna was ik vrij.

Maandag ochtend moest ik melken. Daarna heb ik samen met Heidi de kalveren gevoerd. Toen dat klaar was kwam Gurri naar ons toe: Euh dametjes we gaan 4 Jersey stieren bij de pinken in doen. Oh is dat zo? Succes kerel! Reactie: Jap maar jullie moeten helpen! Oooohww, is dat het idee. Oke oke we doen het. Nelly en Alex hadden cursus en Jannie en Dennis waren er niet want Dennis is terug naar Nederland en Jannie moest ‘m afzetten. Ik ben op de quad gegaan en Gurri op een quad, Heidi ging in de jute. We hebben eerst de stieren die we niet nodig hadden terug gejaagd. Dood en dood eng vond ik het! Die vuile krengen beginnen zo naar te graven en zich zo plotseling om te draaien.. Maargoed, we hebben de 4 jerseys eruit gekregen en bij de pinken in gekregen. Ook weer klaar! Nadat het klaar was zei ik wel tegen Heidi: Ik denk dat ik een andere broek aan moet! Tjonge wat vond ik die krengen eng! Ze zijn ook zo giga groot! Maar ik zal jullie gerust stellen ik heb het droog gehouden. Daarna hebben we samen alle bekers opgehangen voor het monsteren ’s avonds. Daarna had ik pauze. Na de pauze ben ik koeien gaan halen en heb ik geholpen met melken ivm monsteren. We waren laat klaar. Omdat Dennis en Jannie weg waren moest ik voor hun stomme kat zorgen. Dus na het melken heb ik de brokkenbak vol gegooid en het ding water gegeven.

Dinsdag ochtend moest ik weer melken, alweer? Ja alweer! Daarna heb ik kalveren gevoerd. Toen ik de pinken graan wou voeren kwam ik onderweg een slang tegen. Harry kwam er aan en vroeg waar die zat anders zou die ‘m even killen! Probleem van z’n kreng is alleen dat je ze niet weer vindt. Na het voeren heb ik de mestschuif gemaakt. Het rubber was op. Ik had de boutjes los gedraaid rubber iets opgeschoven, nieuwe gaten erin geboord en boutjes weer vastgezet. Komt Gurri, hej Denise, normaal zetten we er gewoon een heel nieuw rubber op. Ik zeg waarom? Hier zit nog genoeg op, deze kun je zo weer gebruiken. Ja ja dat was dan ook wel weer zo. Gekke Henkie zeker om dat ding weer opnieuw los te maken. Werkt prima zo en zo hoef je er ook niet elke keer een nieuwe erop te zetten. Nelly en Alex waren er al op tijd weer van de cursus dus hebben we met z’n vieren 2 voorbanden van de trekker eraf gehaald. 1 was lek en de ander slecht. Harry zou deze dan meenemen. Nelly en ik hebben daarna blokken in de gaten van de pivot tracks gegooid. Toen dat klaar was hebben we gegeten. Eenmaal terug kwam Jannie er ook aan. Mooi! Ik hoef die kat niet meer te voeren! ’s Avonds heb ik nog gemolken. Harry belde mij onder het melken of ik de volgende dag, woensdag dus daar kon komen want ze kwamen stieren laaien. Jap! Is goed.

Woensdag ochtend was ik om 8 uur bij Harry. We hebben de stieren opgehaald en net toen we ze hadden kwam de vrachtwagen ook al. Mooi! Kunnen we in een keer door. Harry zat te ouwehoeren met die vent, hij vertelde dat ik zijn oudste klein dochter was. Hahahhaha. En ja, hij geloofde dat. Na dit hebben we even fijn koffie gedronken. Daarna ben ik achterop de jute van Harry gesprongen en zijn we door de wei gereden. Harry miste de zieke stier die we voor een paar weken terug hadden behandeld. We hebben ‘m gevonden. Er zat alleen geen leven meer in. Ja die dingen gebeuren nou eenmaal. Ik heb de trekker opgehaald en we hebben dat ding in de bosjes gedumpt. Aan een kadaverwagen doen ze hier niet. Daarna hebben we wat stieren in een andere wei gedaan en wat lammeren in een andere wei. Ria had tussen de middag heel fijn een gebakken ei voor ons! Jam! Daarna zijn Harry en ik nog naar Milllicent geweest om de krant op te halen, langs de bandenshop te gaan en hondenbrokken gehaald. Ik heb veel gelachen vandaag! Harry vroeg of ik hem even wou helpen met het rooster maken. Heb ik gedaan! Wat ik zag is dat het al zo 1 december is, en dan is het ook al zo 16 december en komt Rianne Pianne Poepchinees, Yes! Maar shit, dan is het ook al zo 21 januari. Oke oke niet aan denken! Als ze me hier vragen wanneer ik ga en waarom ik ga zeg ik: Don’t talk about it! Dan weten ze genoeg haha!

Donderdag, vandaag dus moest ik om 7 uur beginnen. Ik heb geholpen met melken afmaken. Het was echt shit weer! Koud en harde regen. Ze kwamen graan brengen dus daar heb ik even mee geholpen. Die lui rijden altijd in zulke mooie vrachtwagens! Moeten ze in Nederland ook maar eens aan beginnen. Na 11 uur veranderde het weer en hadden we harde wind, maar wel droog. 1 van de koeien in de hoppys was aan het aborteren. Er stak een mini pootje uit. We hebben het mini kalfje eraf gehaald. Erg gaaf om te zien z’n vrucht van een paar maand oud. Na het melken ben ik met Heidi kalveren gaan voeren. Er waren 2 kalveren ziek die moesten naar binnen. Ik heb Nelly gevraagd of ze wou komen met de trailer. Ze kwam met de jute zonder trailer want er was geen quad. Omdat er meerder wegen naar Rome leiden hebben we het kalf achterop de jute getild, Nelly is er bij gaan zitten en ik heb de jute naar de stal gereden. Daar hebben we het kalf weer afgeladen en de volgende opgehaald. Ging perfect en we hadden nog schik ook! Daarna hebben we samen stro bijgevuld. De pinken moesten spul tegen longworm hebben en een B12 injectie. Dit hebben we daarna gedaan. Heidi en Jannie hadden ietwat onenigheid dus die begonnen te schreeuwen, nee heel verschrikkelijk. Toen iedereen wat gekalmeerd was hebben we de pinken in groepen in de behandelruimte gedaan. Ik moet zeggen, er zijn er wat die hier niet rustig met vee kunnen werken. Er wordt geschreeuwd en gedaan, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik bleef mooi kalm, waarop Gurri reageerde: Goedzo Denise! Zo kan het ook, rustig met het vee omgaan, bereik je veel meer mee! Hah! Oke ik geef toe soms moet je schreeuwen tegen die etters maar soms heeft dat ook gewoon geen zin. Daarna habben Nelly en ik pauze. Na de pauze hebben we wat balen geplakt en plastic afgesneden. Toen we terug kwamen moesten we de melkstal laten spoelen omdat ze de platenkoeler hadden schoongemaakt. Gurri was aan het etteren met de druk dus klats! Een slang knalde eraf, Jannie zat helemaal onder het water. Ik piste zowat in me broek van het lachen! Daarna heb ik de koeien gehaald en was ik klaar.

Morgen moet ik ‘s ochtends en ’s avonds melken. Verder moet ik even zien wat er allemaal nog meer moet gebeuren.

Zaterdag ben ik vrij. Ik ga dan naar Port macdonell denk ik. Zondag ben ik ook vrij, ik wil dan ’s morgens even naar de kerk gaan hier in Mount Gambier. Het interesseert me niet wat mensen daar van vinden, ik wil gewoon even naar de kerk.

Er wordt hier heel wat af geouwehoerd! Dat maakt het ook leuk natuurlijk. In Adelaide is er op het moment een grote bosbrand. Kleine geruststelling: Adelaide is z'n 5 uur hier vandaan en z'n 500- 600 kilometer.

Gisteren heb ik even fijn geskypet met mam en pap. Haha jap dat was leuk. Wat betreft het blijven of naar huis gaan, ik kom gewoon thuis. Vanaf 22 januari is het niet meer stil aan de pipeluur, moeten sommige mensen weer wennen aan het vele praten, moet Jeroen mijn beruchte brek aanvallen weer trotseren, moeten vriendjes en vriendinnetjes weer feesten met een persoon meer en dus een biertje ermee drinken, moet mijn kleine broertje weer een mixertje met me drinken, moet mijn kleine zusje mijn crossie weer afstaan, jap nu is het genoeg.

Nou ik hoop dat jullie de koffie op hebben. Ik zou zeggen heb nog een prettige dag!

Tot de volgende keer maar weer.

Daag!

  • 26 November 2015 - 13:42

    Mam:

    Heey Denise,

    Ja jee wat een lang verhaal.
    Maar het verveelt niet hoor.
    Het is leuk dat het zo klikt met elkaar en dat je plezier hebt maar pas op met die Vieze STIEREN.
    Wat die vrachtwagens betreft kan hier niet want die hebben ws geen roetfilter en dan bega je hier al bijna een doodzonde.
    Het bijna kleinste land op deze aardbol loopt voorop wat regels en milieu eisen betreft.
    Het Skype was idd erg leuk ook weer ouderwets gelachen ja .
    Jij komt straks met een bak ervaring thuis dat neemt niemand je meer af.
    En als je naar de kerk wilt ga je gewoon praten willen ze toch doe waar je je lekker en goed bij voelt .
    Heey nog even en je zusje is er geniet nog maar lekker meid .
    wij genieten met je mee en een fijne sinterklaas he!!!

    Gr uut De Lenden.

  • 26 November 2015 - 17:03

    Je Zussie:

    Hallooo Danny,

    Jaja, bijna 15 december, toch vind ik het wel heel spannend om te gaan vliegen.
    Hopelijk zit er een aardig iemand naast me die me ff kan helpen als we weer landen enz.
    Maarja goed dat zal vast wel goed komen.
    Gaan wij ook rondjes crossen? dus ik kan me er vast op voorbereiden dat ik knetter voor de gek gehouden wordt? Prima ik versta er toch weinig van. HAHAHAHAH
    we spreken elkaar en tot snel.

    Iloveyouuu
    xx

  • 27 November 2015 - 10:27

    Willemine:

    Hahaha, mooi verhaal weer! Koffie en speculaas zijn op! Misschien wil Rianne de 15e wel wat gevuld speculaas voor je meenemen, haha, dan is die oude man met die baard hier toch weer weg ;)
    Blijf lekker genieten! Fijn vrij weekend alvast!

  • 29 November 2015 - 21:40

    Berna En Fam:

    hee denise wat leuk dat je ook geniet van de kunst die je langs de weg tegen komt cultere denise hahaha verder is het fijn om te lezen dat je daar geniet geweldig meid ,en ja mischien heb je het al gehoord we worden weer opa en oma super hee dit jaar geen wwl maar goed dat mis je ook niet he verder alles oke hier geniet en tot de volgende editie gr van ons allemaal


























  • 30 November 2015 - 11:23

    Maaike:

    Jaaaa! Ik geniet altijd zo van jou verhalen!! Erg leuk om te lezen wat jij allemaal op zo'n dag doet en soms ben ik wel even jaloers op jou foto's in de app! Wat zien die er gaaf uit zeg!! ;)
    Geniet nog lekker en ik wacht het volgende verhaal weer af!


  • 02 December 2015 - 20:57

    Brigitte:

    Het stukje dat je bang bent voor stieren is mogelijk een erfelijke kwestie. Ik weet me goed te herinneren, dat je vader op zaterdag werkte bij Driever, de slager uit Baak.
    Als hij dan de beesten uit de wei moest halen, scheet hij van te voren 7 kleuren stront. Hopenlijk hou je je broek nog een beetje schoon. Nu snel over naar alweer een nieuwe story.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 10263

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: