Aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 December 2015 | Australië, Glencoe

G’day mate!

G- wattes?? Ja zo begroeten ze elkaar hier wel eens in Aussie. Weer wat geleerd! U wordt allen weer vriendelijk bedankt voor de reacties op mijn vorige verslag. Omdat mijn vorige verslag asociaal lang was zet ik dit verslag er nu maar een paar dagen eerder op. Dadelijk zakken de kijkcijfers en moet ik, net als SBS6 programma MindMasters de stekker eruit trekken. Nee dat gaan we voorkomen! Hoe ik nu weer bij dat programma kom? Ach geen idee, las wat van op De Gelderlander app. Zo blijf ik op de hoogte he. Het is nog precies 14 dagen werken en dan heb ik mijn vrije dag voordat mij zusje komt! Yes! Het aftellen is begonnen. Hoewel het ook wel dubbel is. Mijn langste tijd hier ‘on the farm’ zit er dan namelijk ook op.

Nu over op het verslag:

Vrijdag de 27e, heb ik ‘s morgens gemolken. Daarna heb ik kalveren gevoerd. Harry was hier om te maaien. Dus die moest ik af en toe even helpen met de hekken los doen. Alex was bezig met de twee voorwielen van de trekker erop te gooien. Daar zitten twee nieuwe banden op. Dat lukte alleen niet dus kwam Jannie helpen. Dat lukte nog niet dus kwam ik helpen. Toen dat klaar was vroeg Jannie of ik mee kon helpen met het maken van een brokkenfeeder van de kalveren. Joa best joh ik help wel. Dat ding is van ijzer en er zat onderin een gat. Als je de brokken erin gooide kwam dat dus aan de onderkant weer uit. Dit was niet het enigste gat wat er in zat maargoed die andere hadden niet z’n prioriteit. Jannie heeft een stuk van een stuk damwand afgeslepen en dat heb ik er heel vakkundig (Haha!) in vast gemaakt. Ja ja. Nou dat ding is ook weer gefixt. Daarna hadden we lunch. Na de lunch heb ik alle bakken van de kalveren vol gegooid met stro, zo vol dat dat de eerste dagen niet meer hoeft. Toen was het kwart over 3 en dus tijd voor koffie! Jap ik drink bakken met koffie hier, ‘s morgens als ik moet melken een kop of 3-4, dan tussen de middag vaak nog. Dan rond 3 uur en met avond melken vaak nog 1 of 2. Of ik verslaafd ben? Neuh, doe gewoon mee met de rest. Of het lekkere koffie is? Neuh ook niet echt, oplosspul, maar ach je moet wat. Toen de koetjes eenmaal in de melkstal aankwamen heb ik het platform en het vacuüm aangezet en hatsjee daar gaan we weer van start! Ik had goede zin en had al 3 dagen een kerstliedje in m’n hoofd. Do they know it’s christmas van Band aid 30. Niet die oude maar die nieuwe van vorig jaar. Jap kan het ook niet helpen. Ik heb onder het melken dus ook niks anders gedaan als dat kerstliedje zingen. Denise ff serieus, ga je nou ook al zingen in de melkstal? Euuhh jap! :). Sorry! Ik hoor Gerrit en Daniel al denken: oh godtegod! Geen zorgen, geen zorgen ik zal het niet doen als ik thuis ben! (Denk ik). Nou na het melken had ik alle smeerzooi van me afgedoucht en me gehesen in een comfortabele joggingsbroek en fleecetrui. En dat in de zomer? Ben je gek ofzo? Neuh, ja misschien ietwat gek, maar het koelt hier gruwelijk af ’s avonds. Tot Nelly bij me kwam: Hejeee Denise, zullen we gaan uit eten? Ja, goed idee! Waar? Bij Fasta Pasta? Ja is goed, trek ik even andere kleren aan. Nelly: Ja ik ook. Beide omgekleed in een spijkerbroek en t-shirt. Nelly: Denise, waarom doe je niet je nieuwe jurkje aan? Neh die is meer voor kerst (ja ik heb een nieuw jurkje), maar ik heb wel een andere die ik aan kan. Dus ik jurkje aan gedaan. Kwam Nelly weer: Denise zal ik ook een jurkje aan doen? Ik: Ja doe maar! Nou voordat we dus weg waren was er al ietwat tijd voorbij. Op naar Fasta Pasta waar we een giga lekkere pasta hebben gegeten. Omdat het ook giga veel was hebben we het meegekregen :). Daarna hebben we bij Copenhagen, een ijszaak, nog een lekker toetje gegeten. We hebben gruwelijk schik gehad!

Zaterdag was ik vrij. Yes! Ik heb ’s morgens eerst geskypet met me geliefde. Daarna was mijn plan naar Port Macdonell te gaan. Ik had nog mooi een beetje geluk gehad. Ik stond te wachten tot ik de rotonde op kon rijden en achter mij knalde 3 auto’s op mekaar. Godzijdank was er niks met mij en mijn bolide gebeurd. Dus ik ben vrolijk verder getokkeld naar Port Macdonnel. Het is daar ook weer erg mooi! De zee was wel erg ruig. Er is daar een plek, als je na het donker worden komt dan kun je de pinguïns zien. Die gaan dan weer aan land. Ik heb daar niet op gewacht. Ik ben wat verder gereden en nog een stuk over het strand gelopen. Daar was het weer een waar oord voor de schelpen liefhebber, en dus voor mij ook. Sorry Jeroen :). Na Port Macdonnel ben ik naar de winkel gegaan om fruit te halen. Ja, gezond he? Poeh! Eenmaal thuis heb ik de pasta opgewarmd en met Nelly een film gekeken. Nelly had banaan met chocola uit de oven gemaakt. Jammie! Ik had nog een halve fles rode wijn staan, ja die moest nog een keer verder leeg gemaakt worden. Nou aan het eind van de avond was die op. Opruimen die handel!

Zondag ochtend ben ik naar de kerk gegaan. Het was een mooie kerk en mooie dienst! Wat me zo opvalt is dat ze hier zoveel respect voor de boeren hebben. Er wordt zelfs in de kerk extra voor ze gebeden. Daarna ben ik doorgereden naar de vulkaan: Mt Schank. Daar kun je overheen wandelen. Het was een beste klim en beste wandeling maar dat was het meer dan waard. Wat gigantisch mooi! Onderweg ben ik hagedissen, vlinders en mooie vogels tegen gekomen. En het uitzicht, wauw! Mijn knieën vonden mij niet meer zo aardig na de wandeling maar ik heb het er voor over! Daarna ben ik nog even langs de winkel van sinkel, onee die hebben ze hier niet, de winkel geweest om beetje koelvloeistof en ruiterwisservloeistof te halen voor m’n bolide. Over 2 weekjes komt Rianne dus dan moet alles goed voor mekaar zijn. Dat heb ik thuis even bijgevuld. Ik had in de winkel ook nog een broek gepast. 2 maten, een kleinere en een grotere. Omdat ik wat kilotjes kwijt ben moest ik de kleinere hebben. Ik ben naar de kassa gegaan, betaald, naar huis gereden daar de broek nog eens aangedaan, Huh?!! Shit! Ik heb de grote meegenomen. Nou die moest ik van de week dus even wisselen. Ei! Ik heb toen ik er weer was nog fijn even met Jeroen gebeld. Leuk citaat van Jeroen: ‘’Jap dat ben je dus ook nog niet verleerd!’’. Nu vragen jullie je natuurlijk af, waar heeft die het nu weer over? Nou hier komt de uitleg: Ik ben heel goed in verschillende dingen door elkaar praten. Dus van de hak op de tak maar dan wel weer terug naar de hak zeg maar. Ik weet niet meer waar we het over hadden maar ik was aan het praten en zag een mooie vogel voorbij komen, wat ik dan doe is, midden door me verhaal een nieuw verhaal beginnen over de vogel en dan weer terug gaan op m’n vorige verhaal. Jap jap, is het nog te volgen? Nou, daarna heb ik lekker gegeten en fijn tv gekeken. Het is eigenlijk jammer dat de Nijmeegse vierdaagse niet in Januari/ Februari is. Ik wil ‘m altijd nog een keer lopen en nu ben ik al mooi een beetje getraind.

Maandag ben ik om 7 uur met ietwat spierpijn naar de melkstal gelopen. Ik heb geholpen met het melken af maken. De koeien zijn nu gesplitst in verschillende groepen, we hebben er nu 4! 1 gewone melkkoeien, 1 droge koeien de 1 keer daags gemolken worden, 1 choppers dat zijn koeien die naar de slacht gaan en ook 1 keer daags worden gemolken, en 1 groep is de hoppy’s. Daarna heb ik met Jannie kalveren gevoerd. Omdat de droge koeien groep niks te veel gras meer in de wei had staan heb ik daar 2 ringen en balen hooi in gezet. Nelly en ik hebben daarna de laatste plaat aan de brokkenfeeder gemaakt en dat ding in de kalverwei gezet. Harry was er dus hebben we met z’n allen even koffie gedronken. Daarna lunch gehad. Ik heb na de lunch de melkstal klaargezet en Jannie en ik zijn gaan melken. Aan het eind hadden de hoppy’s het hek losgedrukt dus hadden we wat melkkoeien tussen de hoppy’s lopen. Gelukkig geen hoppy’s bij de melkkoeien. Gelukkig konden we ze makkelijk uitsorteren.

Dinsdag ochtend heb ik gemolken. Omdat het eigenlijk al heel lang goed gaat met stomme ongelukjes die ik altijd heb, moest het er een keer van komen dat het mis ging. Vandaag dus! Ik wou bij een koe de beugel af doen. Wat doet die trut? Die trut verzet zich iets waardoor ik met mijn hand tussen de beugel en de buis van de melkstal kom. Zoals sommige zich misschien nog kunnen herinneren heb ik een paar weken voordat ik naar Australië ging een mep gekregen van een koe met melken. Zelfde hand zat klem vandaag. Wat ik gedaan of gezegd heb? Nou dat mogen jullie zelf bedenken :). Gurri en Nelly gingen de koeien die niet dragend waren een sticker op de rug plakken. De stieren gingen er vanaf vandaag in, als de koe dan gedekt is, verkleurd de sticker. Er gingen vandaag 5 stieren in, om de dag worden ze gewisseld anders krijgen ze zere poten. Arme hummels. Na het melken hebben Jannie en ik kalveren gevoerd. Ik heb Nelly geholpen met nog wat brokkenfeeders in de wei te zetten. Harry kwam 3 pinken brengen. In die wei heb ik een ring en baal ingezet en daarna hadden we lunch. Na de lunch heb ik koeien gehaald, waar dus 5 stieren tussen liepen. 1 z’n stier is echt mega! Daar kan ik niet eens overheen kijken. Gelukkig liepen ze mooi met de tochtige dames mee en had ik er geen last van! Na het koeien halen was ik vrij en ben ik even naar de winkel geweest om m’n broek te ruilen. Domme ik. Na dat heb ik gegeten en Nelly geholpen met het aanvragen van haar visum.

Het uploaden van foto’s lukt niet altijd. Waarom weet ik niet. Ik was van plan om een fotoboek te maken. Schroom niet om, als die klaar is, langs te komen om te kijken.

Het is bijna 5 december en dus sinterklaas! Ik heb een zak pepernoten gekregen van de vriendjes van Jeroen voordat ik ging. Die ligt hier nog te wachten tot ik ‘m los maak. Oehyeah!

Have a good day!



  • 01 December 2015 - 15:01

    Mam:

    Heey ,

    Idd aftellen is begonnen voor jou maar ook voor ons.
    Het is voorbij gevlogen soms maar we zullen Rianne netjes naar Brussel brengen.
    Hopelijk hebben jullie mega schik en veel zon.
    Maar dat zal best goed komen.
    Weet dat je het reuze fijn hebt gehad dat was ook de bedoeling en daar zijn we blij om.
    Geniet nog maar van alles daar
    And have fun .

    Tot de volgende keer
    as zaterdag komt de goed heilig man hier dus.......

    Gr van ons meid

  • 01 December 2015 - 20:28

    Jorien:

    Heey Denise,

    leuk om je verslag weer te lezen, we volgen je hoor!

    Geniet van de laatste weekjes en vergeet inderdaad vooral niet ook vakantie te vieren. Gezellig dat Rianne langs komt, veel plezier!

    Groetjes, Jorien

  • 03 December 2015 - 00:03

    Jeroen:

    Hee Niesje

    Fijn dat je het daar zo leuk hebt maar toch ook wel fijn dat we nu kunnen aftellen.
    Begint toch echt wel verdomd rustig te worden hier. Ik begin zelfs het gelol van je te missen haha.
    Knap van je dat je nog niet aan de pepernoten bent begonnen! Heel appart:P
    En wat betreft die ongelukjes, dat zat er gewoon aan te komen. Dat geluk heb jij nou eenmaal.
    Met je vriendin Sabine gaat het ook helemaal goed! Maar ook die krijgt nu een knuffelgebrek haha.
    Wel weer een mooi verslag! Ook niet zo lang dat ik er een halve dag vrij voor moet nemen :D

    Nou tot de volgende keer schatteke

  • 09 December 2015 - 19:55

    Brigitte:

    waar ben je nu?
    Ik weet wel waar jij zat en wat je deed.
    Ik was er ook, maar ben nu ook weer voor jou in beeld.

    Herstellende van een pepernootvergiftiging?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 10272

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: