Nog 10 dagen! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu Nog 10 dagen! - Reisverslag uit Glencoe, Australië van Denise Schooltink - WaarBenJij.nu

Nog 10 dagen!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

06 December 2015 | Australië, Glencoe


Geachte lezers,

Ten eerste wil ik u allen hartelijk bedanken voor de reacties op mijn vorige verslag. Dit wordt zeer gewaardeerd. Dan wil ik nu graag overgaan op een nieuw verslag. Hierin worden de nieuwste belevenissen beschreven. Ik wens u veel leesplezier.

De voorzitter.



Daaaar gaat die dan! Hatsjee over op de woensdag, de 2e van december. Ik mocht woensdag om 7 uur beginnen. Alex en Jannie waren aan het melken dus ik heb eerst de pukkies in de stal gevoerd. Daarna heb ik de droge koeien, choppers en hoppys opgehaald en heb ik geholpen het melken afmaken. Er loopt 1 stier tussen de hoppys. Toen we de hoppys allemaal op het platform hadden staan, was deze kerel het daar niet mee eens. Voordat we het hek los konden maken om hem weer terug de wei in te laten was meneer al over het hek gesprongen. Jaa fijn beest! Asshole. Na het melken hebben we kalveren buiten gevoerd. Ik zat gisteren te skypen met Jeroen en Wijnand en zat te berekenen hoeveel kalveren we nu eigenlijk voerden. Nou komt die: 17 kalveren in de stal en 173 buiten. Tjonge! Na het kalveren voeren hebben Nelly en ik de choppers in de wachtruimte gedaan want die krengen gingen vandaag naar de eeuwige jachtvelden. Daarna zijn Nelly en ik naar achter gereden waar Gurri en Alex bezig waren met de kleine pinkies in de behandelruimte te doen. De pinkies moesten nog onthoornd worden. Ik heb er ook wat gedaan en zat onder het bloed! Leek net of ik iemand had vermoord, een waar moordwijf! Daarna hebben we de hummels vrij gelaten in de wei. Alex had pech met z’n quad. Dat stomme ding had weer eens een lekke band. Nelly en ik zaten op 1 quad dus Alex moest er ook maar bij op. Na het eten hebben we met 3 man, in de witte jute, de quad opgehaald. Tja je moet wat he. Daarna heb ik met Nelly koeien gehaald. Terwijl de koeien gemoedelijk de wei uit liepen hebben we tussendoor de grote groep pinken in een andere wei gedaan. Nadat de koeien en wij bij de melkstal waren heb ik 6 zaken met graan gevuld voor de volgende dag. Gelukkig waren het er 6 en geen 10, dat hebben we ook wel eens. Die zakken wegen 40 kg dus als je er 10 moet vullen heb je 400 kilo in je handen gehad. Dat is iets waar je niet te veel bij moet nadenken. Na het eten ben ik met Nelly nog even naar de winkel geweest. Terwijl we daar wat liepen hoorde ik opeens het Nederlands volkslied op de radio, gespeeld op een trompet. Dus ik zeg heel spontaan tegen Nelly in het Nederlands: Hee Nelly! Het Nederlands volkslied! Nelly verstond dat natuurlijk niet dus heb ik het ook nog maar even in het engels gezegd. Ik heb natuurlijk het volkslied meegezongen. Of er daarna nog mensen in de winkel waren? Ja geloof het wel! Rond half 10 ging ik naar bed. Ik had net m’n sokken uit toen Nelly schreeuwend op de deur bonkte. Deniseee kom eruit! Er loopt een kalf los. Oeh shit! Nah huppekee hekke los kalf erin en klaar.

Donderdag heb ik ’s morgens gemolken. Rond een uur of 8 kwam Gurri die zei dat ik naar Harry moest. Okido! Ik ben vol goede moet in de witte jute gestapt, heb eerst nog even gebeden dat die het niet zou begeven en toen richting Harry gegaan. Daar aangekomen heb ik Harry eerst geholpen met de kleine stiertjes in de trailer te laaien en een vaarsje dat gekalfd had in de trailer te laaien. Die gingen naar hier. Ik heb daar ontbeten en me korte broek aangetrokken want het werd warm. Het was dei dag zn 35 graden denk ik. Na dat mocht ik Ria helpen in de tuin. Yes! Yes! Yes! Ze had een stuk grond waar geen bloem wou groeien dus hadden ze bedacht dat daar schapenmest, potgrond met mest en kunstmest op moest. Oke oke kan geregeld worden. Nadat ik die grond daar zaai/ poot klaar had gemaakt hebben we wat bloemetjes in de grond gedrukt. Ik heb nog een klimplant verpoot, rozen gesnoeid, beetje opgeruimd, beetje schoongemaakt, beetje onkruid getrokken, beetje koffie gedronken, nog meer koffie gedronken en beetje verbrand. Jap dat was het wel die dag. Was leuk!

Vrijdag mocht ik om 9 uur beginnen. Ik heb geholpen met de melkstal schoonmaken. Daarna hebben we kalveren gevoerd. Nelly en ik hebben daarna de koeien in een andere wei gedaan. Omdat al het gras nu verdroogd hebben ze niet veel meer. Daarna hebben Nelly en ik alle waterbakken gecontroleerd of ze het allemaal deden. We kwamen bij de waterbak van de pinken en in dat ding zat nog een klein laagje water. We hoorden: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Dus dachten beide dat het water aan het opvullen was. Nog eens goed gekeken zagen we geen water. Keken we nog beter zat er een zwerm bijen om die watertrog. Onze reactie: Oh Nelly, Oh Denise,: Bee’s!!!! Run! Dus we rende weg. Na de lunch heb ik gemolken. Het was vandaag 37 graden. Wat ik dan doe als het zo warm is tijdens het melken, is mezelf helemaal nat spuiten. Dat werkt het beste. Je drinkt met die temperatuur ook bakken met water. Na het melken kwam Nelly langs en vroeg of ik mee wou rijden naar huis. Jup, prima! Ze zei dat ze een kerstboom had, die hebben we hier uit de vrije natuur gehaald. Het is niet echt een echte echte kerstboom maar het lijkt erop. We hebben dus met 37 graden, korte broek en hemdje aan de kerstboom gezet. Hoe gek is dat! Was wel leuk om te doen, hebben gelachen! Hij, de kerstboom, heeft een naam: Oliver. Gewoon omdat het kan. Meneer is versierd met rode en goude ballen, snoepjes en lampjes. We hebben door de kamer en de keuken gekleurde lampjes gehangen. Als we nu binnen komen ruikt het lekker naar kerstboom! Jap jap.

Zaterdag was een heugelijke dag. Het was 5 december en dus Sinterklaas! En dus: Pepernoten! Ohyeah! Eindelijk mocht ik beginnen aan die fijne knapperige dingen! Zaterdagochtend moest ik melken en had er een paar meegenomen naar de melkstal. Het was ’s morgens om 5 uur al mooi warm dus liep om 5 uur al in een korte broek. Gurri ging na het melken even naar de shop waar ook de brievenbus van ons is. Hij kwam terug met een pakketje voor mij! Oeehhhh Yes! Leuk leuk leuk! Het was van thuis! Een super lief kaartje, pepernoten, taai taai en een chocolade letter! Oehhhyeah! Lief he! En dat op 5 december. Hah! Mijn dag was goed. : ) Nogmaals bedankt lief thuisfront! Na het ontbijt hebben Jannie en ik kalveren gevoerd. Het was weer gruwelijk warm vandaag. Daarna zijn we in de schuur aan het opruimen geweest omdat ze van de week een keer kunnen komen met hooi. In 1 spantvak stonden 2 dingen waarvan ik niet weet wat het precies was maar dat hoorde achter de trekker. Een of ander ding om balen mee op te pikken ofzo. Maar goed dat ding stond niet heel fijn geparkeerd. Ik had de trekker en met de voorlader al wat pallets verzet. Jannie was aan het denken hoe we dat andere ding daar weg krijgen. Want was lastig achter de trekker. Ik zeg: Ik heb de voorlader toch?! Dus huppekee ding eraan gepikt, weg gezet, andere ding eraan gepikt en ook weggezet en zo was de schuur al snel schoon. Er kwamen op een gegeven moment 2 kerels aanrijden. Ze zeiden dat er fik was achter in de wei bij de pivot motor. We zijn er heen gereden en het was een uitlaat waar witte rook uit kwam en witte stoom omdat dat warme ding in het water lag. Jannie deed ‘m uit. We zijn daarna naar Gurri en Harry gereden om het door te geven. Jannie moest de pivot weer opnieuw aanzetten. Na het middageten deed de pivot het niet meer. Er was wat aan kapot dus Gurri en ik gingen dat maken. Dat duurde iets langer als gepland dus ik ging rond 4 uur pas koeien halen. Ik kan jullie vertellen dat dat smerig warm was! Na het koeien halen heb ik me gedoucht en zijn Nelly en ik nog even naar het strand gegaan achter bij Harry. Dat was fijn, lekker koel en mooi om te zien! We hadden een goed idee, we hebben schelpen verzameld. Daar boren we een klein gaatje in, touwtje erdoor en in de kerstboom ermee. He creabea he?!

Zondag, vandaag dus, was ik vrij. Ik ben op tijd opgestaan. Ik kreeg een boel foto’s van thuis die waren nog sinterklaas aan het vieren. Ik had stiekem voordat ik ging ook al een surprise gemaakt. Niet voor één specifiek iemand maar voor iedereen. En ze mochten mijn kerstcadeau’s nu uitpakken. Ik heb ‘s morgens wat was erdoor gedraaid. Daarna gegeten en koffie gedronken. Daarna ben ik naar een soort bouwmarkt geweest om te kijken wat voor tuinspul ze daar hebben maar dat was niet veel. Daarna heb ik boodschappen gedaan, beetje fruit had ik nodig. Daarna ben ik terug gereden om de spullen hier te laten en andere kleren aan te doen omdat het alweer warm werd. Daarna ben ik via Port macdonell naar Nelson gereden. Je rijd dan langs de kust, heel mooi! In Nelson was het ook mooi, lekker koel aan het water. Op de terug weg heb ik nog een kangaroo gezien.

Morgenvroeg moet ik weer melken en morgen avond hebben we een etentje van de melkfabriek. Altijd goed! Vanaf dinsdag beginnen ze met insemineren dus iedereen heeft veel melkingen deze week. Insemineren doen ze ‘s ochtends tijdens melken dus dan moet je met 4 man zijn. Ach ja nog paar daagjes, 10 wel geteld, en dan komt Rianne! Hoppa!

De bosbranden komen nu steeds dichterbij. Er is een brand 20 km van Mount Gambier af. En er sluipt een brand onder de grond. Hoe kan dat dan? Nou dat brand dus onder de grond en het is dus wachten waar en wanneer het omhoog komt en dus een bos of iets dergelijks in de fik zet. Niet grappig.

Ik hoop dat jullie een fijne sinterklaas hebben gehad. Veel plezier met het opzetten van de kerstboom (in de kou, haha).


Tot de volgende keer lieve mensen!

Ajow!

  • 06 December 2015 - 21:30

    Gerrit En Berna :

    weer een heel verslag denise wel gek ja dat je in de korte broek met die temperatuur een kerstboom gaat versieren ,lijkt me een gek gevoel fijn dat het goed gaat en ja rianne komt zo die kant op ,voor je het weet ben je terug eniet en tot de volende keer maar weer gr

  • 07 December 2015 - 05:57

    Wieke:

    Al je pepernoten al op? ;) veel plezier met de kerstboom versieren in je korte broek!

  • 07 December 2015 - 09:31

    Mam:

    Hooooi
    Zo hebben jullie de kerstboom al gezet . Dat is vroeg hier nog niet eerst Sinterklaas he.
    Nog bedankt voor je Australische cadeaus echt leuk.
    Ja het pakketje van ons was net op tijd gelukkig. Wie kan nou zeggen dat ze onder de kerstboom taai taai pepernoten en een chocoladeletter eten en dan ook nog eens in de korte broek.
    Het is nog even en dan zetten we Rianne op het vliegtuig heel raar kerst zonder de meiden maar goed we gunnen het jullie 2 .
    Drink niet teveel op het feest van de melkfabriek en echt veel plezier .

    Groetjes van het thuisfront.

  • 07 December 2015 - 11:29

    Maaike:

    Hahaha! Een echt moordwijf! ;) Lachen man, zo in de korte broek de kerstboom op tuigen.. Was de chocoladeletter nog niet gesmolten?


  • 07 December 2015 - 12:48

    Willemine:

    Hahaha. Goed bezig Dennis! Zie je moordwijvenpak al helemaal voor me! Ik hoop dat de fik niet bij jullie uit de grond komt! Succes met je laatste werkdagen voordat Rianne er is :)

  • 09 December 2015 - 20:08

    Brigitte:

    Ook hier staat de kerstboom te stralen, het kribje met een gezellige familie ernaast. Vreemd om kerst te vieren onder de brandende zon, met zuslief. Een kerst die telkens weer in jullie leven benoemd zal worden: weet je nog?
    Naast het volkslied nu ook lekker De herdertjes lagen.......laten horen aan Nelly.
    Geniet nog ff van het werk op de boerderie, en al je belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10259

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 22 Januari 2016

Australie!

Landen bezocht: